L-metionina to składnik odżywczy należący do grupy aminokwasów egzogennych, czyli takich, które muszą być dostarczane do organizmu z pożywieniem, gdyż ludzki organizm nie ma możliwości ich syntetyzowania. Naturalnym źródłem aminokwasów egzogennych są jajka, produkty mleczne, nasiona słonecznika i lnu, pestki dyni, a także mięso oraz ryby. Na rynku suplementów diety możemy znaleźć preparaty zawierające w swoim składzie L-metioninę.

 

SPIS TREŚCI:
1. L-metionina – niedobory
2. L-metionina – działanie
3. L-metionina – dawkowanie
4. L-metionina – środki ostrożności

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 


1. L-metionina – niedobory
W przypadku niedoborów L-metioniny mogą wystąpić takie zaburzenia jak m.in. osłabienie włosów i paznokci, obniżenie odporności organizmu, niealkoholowe stłuszczenie wątroby, podwyższenie poziomu cholesterolu we krwi. Może też zwiększyć się ryzyko wystąpienia zmian miażdżycowych.

Doskonałym sposobem, by uzupełnić niedobory aminokwasów egzogennych, są suplementy – podczas dokonywania wyboru należy jednak zwrócić uwagę na jakość, skład i faktyczne właściwości preparatu. Doskonałym rozwiązaniem jest suplement L-metionina, produkowany wyłącznie z naturalnych komponentów.

 

2. L-metionina – działanie
Warto pamiętać, że L-metionina to także niezbędny składniki służący do syntezy glutationu, stanowiącego jeden z najważniejszych związków w zakresie ochrony organizmu przed wolnymi rodnikami.

 

Suplement jest także wykorzystywany w przypadku zatruć lekami hepatotoksycznymi, alkoholem lub amoniakiem, ponadto skutecznie wspiera naturalne procesy regeneracji tkanki łącznej, skóry, włosów i paznokci, bywa także stosowany w celu złagodzenia objawów zmian trądzikowych.

  Fabryka Siły Sklep

3. L-metionina – dawkowanie

Dorosły człowiek potrzebuje ok. 20 mg metioniny na kilogram masy ciała. W przypadku zatruć należy zażywać 2,5 g metioniny co 4 godziny i uzupełniać suplementację odpowiednią ilością witaminy C (co najmniej 500 mg).

Trądzik przewlekły, choroby włosów oraz paznokci to dolegliwości, w których przypadku wskazane jest stosowanie 500 mg metioniny 2 razy dziennie przez okres nie krótszy niż pół roku.

 

4. L-metionina – środki ostrożności
Suplement L-metionina zasadniczo uważany jest za preparat bezpieczny dla zdrowia i życia człowieka, niemniej jednak, podobnie jak w przypadku innych preparatów, konieczne jest przestrzeganie zaleceń producenta, czyli stosowanie określonych dawek.

 

Nadmiar L-metioniny w organizmie – wbrew pozorom – może przyczynić się do negatywnych działań, może powodować nudności, senność, zaparcia, bóle głowy, zakwaszenie organizmu, a nawet obniżenie poziomu kwasu foliowego.

 

L-metioniny nie powinny stosować kobiety w ciąży, matki karmiące piersią oraz kobiety stosujące zastępczą antykoncepcję hormonalną. Szczególne środki ostrożności powinny ponadto zachować osoby cierpiące na choroby psychiczne, zwłaszcza schizofrenię.