Termogeniki to substancje odpowiedzialne za pomoc w redukcji wagi. Zazwyczaj odpowiadają za podwyższenie temperatury ciała oraz zwiększenie procesów rozkładu tkanki tłuszczowej. Jedną z takich substancji jest keton malinowy – związek naturalnie występujący

w owocach. 

 

SPIS TREŚCI:

1. Malinowa chemia

2. Keton malinowy – działanie i zastosowanie

3. Dawkowanie i przeciwwskazania

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Malinowa chemia

Mianem malinowego ketona określa się związek chemiczny pochodzenia organicznego, który odpowiada zarówno za walory smakowe i aromatyczne syntetycznych produktów (kosmetyków oraz żywności przetworzonej).

 

Budowa tego związku jest porównywalna do dwóch substancji będących spalaczami tkanki tłuszczowej – efedryny i synferyny. Keton malinowy występuje w dwóch postaciach: naturalnej (maliny, jagody, żurawina) oraz sztucznej – w gotowych suplementach diety.

 

2. Keton malinowy – działanie i zastosowanie

Okazuje się, że właściwości ketonu malinowego są bardzo szerokie. Przede wszystkim sprzyja procesowi spalania tkanki tłuszczowej, dzięki podwyższeniu temperatury ciała. Co więcej powoduje uwolnienie substancji zwanej norepinefryną, która dodatkowo aktywuje lipolizę.

 

Jednak redukcja zbędnych kilogramów to tylko jeden z wielu pozytywnych aspektów tej substancji. Wśród innych zastosowań wymienia się: terapię procesu łysienia (poprzez bezpośrednią aplikację na skórę głowy), poprawę wzroku, obniżenie ciśnienia i stężenia złego cholesterolu, a także ma działanie przeciwzapalne i antygorączkowe.

 

3. Dawkowanie i przeciwwskazania

Obecnie stosowane dawki ketonu malinowego wynoszą:

– 870–3700 mg przy wadze równej 70 kg;

– 1100–5000 mg przy masie ciała równej 90 kg;

– 1500–6200 mg dla osoby ważącej 110.

 

Suplementy zawierające keton malinowy są przeciwwskazane astmatykom oraz osobom chorującym na nadciśnienie.