Rozgrzewka jest często pomijana, zwłaszcza przez osoby początkujące, które z powodu braku doświadczenia wątpią w jej zasadność. Nic bardziej mylnego. Rozgrzewka zwiększa wyniki osiągane w trakcie treningu, co przekłada się na rozwój mięśni. Ponadto jej brak może prowadzić do kontuzji, ponieważ ciało nie zostaje odpowiednio przygotowane do wysiłku.

 

SPIS TREŚCI:
1. Rozgrzewka – z góry do dołu
2. Szczególne uwzględnienie partii ćwiczonych
3. Przed każdym ćwiczeniem warto wykonać 1 serię wstępną
4. Rozgrzewka to bardzo ważna część treningu

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Rozgrzewka – z góry do dołu

Rozgrzewka z góry do dołu – co to oznacza?

 

Jak sama nazwa wskazuje, oznacza to, że ciało przed wysiłkiem fizycznym musi być rozgrzewane według ustalonego schematu i w określonym porządku. W związku z tym najpierw rozgrzewa się górne części ciała, po czym stopniowo schodzi się coraz niżej, aż rozgrzewkę skończy się na stawach skokowych.

 

Dodatkowo za każdym razem należy przeprowadzić rozgrzewkę całego ciała – jest to tzw. rozgrzewka ogólna. Dopiero po niej przechodzi się do rozgrzewki specjalistycznej.

 

2. Szczególne uwzględnienie partii ćwiczonych

Rozgrzewka specjalistyczna jest stosowana, jeśli podczas treningu chcemy zaangażować konkretne partie mięśniowe. Ma ona za zadanie rozgrzać nie tylko te mięśnie, ale również przygotować do wysiłku stawy, ścięgna, a także więzadła.

 

Takie kompleksowe działanie pomaga uniknąć kontuzji i zapewnia odpowiednie przygotowanie do właściwego treningu, co, jak dowodzą badania naukowe, przekłada się na osiągane wyniki. Osoby przeprowadzające rozgrzewkę są w stanie wykonać bardziej wymagające treningi. W ich przypadku pojawia się także mniej urazów. Fabryka Siły Sklep

 

3. Przed każdym ćwiczeniem warto wykonać 1 serię wstępną

Przed każdym ćwiczeniem warto wykonać przynajmniej 1 serię wstępną z ciężarem, obejmującą 15–20 poprawnie technicznie wykonanych powtórzeń.

 

Dzięki temu mięśnie są dobrze przygotowane do treningu, a zwłaszcza do wybranego ćwiczenia. Jest to element rozgrzewki zapewniający pełne rozgrzanie i przygotowanie do treningu ćwiczonego mięśnia.

 

4. Rozgrzewka to bardzo ważna część treningu

Na samym końcu należy wspomnieć o tym, że rozgrzewka to nieodłączna część treningu siłowego. Wcześniejsze akapity opisują najważniejsze jej korzyści i przypominają, o czym należy pamiętać w trakcie przeprowadzania rozgrzewki.

 

Powyżej przedstawiony schemat warto stosować podczas każdej sesji treningowej. Zapewni to lepsze wyniki.