Rozgrzewka jest często pomijana, zwłaszcza przez osoby początkujące, które z powodu braku doświadczenia podają w wątpliwość jej zasadność. Nic bardziej mylnego. Rozgrzewka zwiększa wyniki osiągane w trakcie treningu, co przekłada się na jakość rozwoju mięśni. Ponadto jej brak może prowadzić do kontuzji, ponieważ ciało nie zostało odpowiednio przygotowane do wysiłku.

 

SPIS TREŚCI:
1. Rozgrzewka – z góry do dołu
2. Szczególne uwzględnienie partii ćwiczonych
3. Przed każdym ćwiczeniem warto wykonać 1 serię wstępną
4. Rozgrzewka to bardzo ważna część treningu

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Rozgrzewka – z góry do dołu

Rozgrzewka z góry do dołu – co to oznacza?

 

Jak sama nazwa wskazuje, oznacza to, że ciało przed wysiłkiem fizycznym musi być rozgrzewane według ustalonego schematu i w określonym porządku. W związku z tym najpierw rozgrzewa się górne części ciała, po czym stopniowo schodzi się coraz niżej, aż rozgrzewkę skończy się na stawach skokowych.

 

Dodatkowo za każdym razem należy przeprowadzić rozgrzewkę całego ciała – jest to tzw. rozgrzewka ogólna. Dopiero po niej przechodzi się do rozgrzewki specjalistycznej.

 

2. Szczególne uwzględnienie partii ćwiczonych

Rozgrzewka specjalistyczna jest stosowana, jeśli w treningu chcemy zaangażować konkretne partie mięśniowe. Ma ona za zadanie rozgrzać nie tylko te mięśnie, ale również przygotować do wysiłku stawy, ścięgna, a także więzadła.

 

Takie kompleksowe działanie pomaga uniknąć kontuzji i zapewnia odpowiednie przygotowanie do właściwego treningu, co, jak dowodzą badania naukowe, przekłada się na osiągane wyniki. Osoby przeprowadzające rozgrzewkę są w stanie wykonać cięższe treningi. W ich przypadku pojawia się także mniej urazów. Fabryka Siły Sklep

 

3. Przed każdym ćwiczeniem warto wykonać 1 serię wstępną

Przed każdym ćwiczeniem warto wykonać przynajmniej 1 serię wstępną z ciężarem, obejmującą 15–20 poprawnie technicznie wykonanych powtórzeń.

 

Dzięki temu mięśnie są dobrze przygotowane do treningu, a zwłaszcza do wybranego ćwiczenia. Jest to element rozgrzewki zapewniający pełne rozgrzanie i przygotowanie do treningu ćwiczonego mięśnia.

 

4. Rozgrzewka to bardzo ważna część treningu

Na samym końcu należy wspomnieć o tym, że rozgrzewka to nieodłączna część treningu siłowego. Widać to też po wcześniejszych punktach, które opisują najważniejsze korzyści i przypominają, o czym należy pamiętać w trakcie przeprowadzania rozgrzewki.

 

Powyżej przedstawiony schemat warto stosować podczas każdej sesji treningowej. Zapewni to lepsze wyniki i efekty.