Pływanie kraulem, pływanie żabką, pływanie synchroniczne oraz pływanie delfinem – wbrew pozorom te style wiele łączy. Chcesz schudnąć, wzmocnić mięśnie, uniknąć bólu pleców czy zrelaksować się po ciężkim treningu – pływanie jest dobre na wszystko! Pakuj manatki i jak najszybciej widzimy się na basenie!

 

SPIS TREŚCI:
1. Co daje pływanie?
2. Pływanie jako trening w sportach sylwetkowych
3. Gdzie można pływać?
4. Przeciwwskazania

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Co daje pływanie?

Pływanie to bardzo wymagający sport, dzięki któremu można pozytywnie wpłynąć na własną formę. Dzięki pływaniu wzmacniamy mięśnie całego ciała, zwłaszcza mięśnie pleców, dlatego też jest zalecane dla osób, które cierpią się na bóle tych partii mięśniowych.

 

Kilka długości basenu może posłużyć jako odcinek, na którym zostanie wykonany trening aerobowy bądź trening systemem HIIT – przykładowo można przepłynąć dowolnym stylem na maksymalnych obrotach jedną długość basenu, po czym spokojnie wrócić do miejsca startu, płynąc (i zarazem odpoczywając) na plecach. Osiem takich serii i w niedalekiej przyszłości pożegnamy się z tak niechcianym tłuszczem!

 

2. Pływanie jako trening w sportach sylwetkowych

Pływanie w sportach sylwetkowych można zastosować jako element procesu regeneracji. Dzięki pływaniu relaksujemy mięśnie, więc automatycznie usprawni to proces regeneracji.

 

Ze względu na pracę praktycznie całego ciała w trakcie pływania wzmocnimy zarówno mięśnie zewnętrzne, wewnętrzne, jak i mięśnie głębokie, które w normalnych warunkach trudno pobudzić do aktywnej pracy. Fabryka Siły Sklep

 

Pływanie a odchudzanie?

 

Jak najbardziej tak! Pływanie można wykorzystać również jako element treningu cardio. 

 

W bardzo łatwy sposób można sprawdzić swoje wyniki, próbując przepłynąć jak największą liczbę basenów w ciągu 10–15 minut. Spalać kilokalorie można więc nie tylko podczas biegania, ale także na basenie. Oto odpowiedź na odwieczne pytanie: czy pływanie odchudza?

 

Pływanie, kalorie

 

Wszystko zależne jest od intensywności takiego treningu, a także jego czasu. Istotną rolę odgrywa także styl pływania. Przykładowo osoba ważąca 60 kg, pływając stylem klasycznym 30 minut, spala 240 kcal, zaś podczas pływanie kraulem – spala aż 350 kcal w tym samym czasie.

 

3. Gdzie można pływać?

Odpowiedź na to pytanie może wydawać się oczywista, aczkolwiek w ramach przypomnienia należy wspomnieć o tym, że pływać można zarówno
w sztucznych zbiornikach wodnych, jak i w tych naturalnych, w wyznaczonych do tego miejscach. Pływanie na własną rękę na terenach niestrzeżonych bądź objętych zakazem pływania może skończyć się tragicznie.

 

Miejscem, gdzie można się również udać w celu nauki pływania, jest rzecz jasna basen.

 

4. Przeciwwskazania

Jeśli chodzi o pływanie, nie ma praktycznie żadnych przeciwwskazań, które uniemożliwiłyby pływanie osobie sprawnej pod względem psychofizycznym.

 

Nie zaleca się natomiast zażywania kąpieli w chłodnej wodzie przy rozgrzanym ciele. Często takie sytuacje mają miejsce latem i mogą skończyć się tragicznie, bowiem, gdy złapie skurcz lub dozna się szoku termicznego, taka osoba zdana jest jedynie na pomoc ze strony innych osób. Złym pomysłem jest także pływanie tuż po spożytym posiłku.

 

Panie powinny unikać pływania w okresie miesiączki, gdyż kontakt z wodą, zwłaszcza tą w temperaturze letniej, sprawia, że krwawienie miesiączkowe jest o wiele obfitsze.