Chyba każda aktywna osoba zdaje sobie sprawę, jak niekomfortowo trenuje się w upalne dni. Na samą myśl o treningu człowiekowi odechciewa się go wykonać. W tym artykule postaram się przybliżyć, jak przygotować organizm na trening, aby efektywnie go wykonać.


SPIS TREŚCI:

1. Trening – jak najlepiej przygotować organizm do niego w czasie upałów?
2. Co najlepiej pić?
3. Kiedy wykonywać trening?
4. Jaką wybrać odzież?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Trening – jak najlepiej przygotować organizm do niego w czasie upałów?

Niestety ostatnio pogoda nas nie rozpieszcza, ponieważ w takie dni chyba każdemu nie chce się trenować. A czy warto niepotrzebnie rezygnować

z treningu? Jak odpowiednio przygotować organizm do treningu, aby śmiało trenować bez żadnych ubocznych skutków zdrowotnych dla organizmu? Pamiętaj o zachowaniu odpowiednich rad, które pomogą ci przetrwać trening. Jeśli nie masz żadnych przeciwwskazań zdrowotnych żeby ćwiczyć i przebywać w wysokich temperaturach, to śmiało możesz trenować.


Jeśli musisz unikać upału, zrezygnuj z treningu. Dobrą alternatywą jest wybranie pomieszczeń na trening z klimatyzacją lub trening w domu. Staraj się też wybierać trening na świeżym powietrzu, przecież mamy lato. Korzystajmy z tego póki możemy, ponieważ i  tak większość osób spędza czas w roku zamkniętych pomieszczeniach. W tych dniach pamiętaj o umia-rze i rozwadze, jeśli ci słabo lub źle się czujesz – zrezygnuj z treningu, nie rób nic na siłę. Trening w takie dni ma nam sprawić przyjemność!


Nie zapomnij o schładzaniu pod koniec treningu. Przed końcem ćwiczeń staraj się stopniowo zmniejszać ich intensywność, dzięki temu twój organizm będzie zmieniał temperaturę.


2. Co najlepiej pić?
Podczas takich dni podstawą jest  picie dużej ilości napojów. Tylko czy każdy wie, jak to dobrze to robić? Najważniejsze jest, aby nie dopuścić organizmu do odwodnienia, dlatego należy pić odpowiednią ilość wody. Najlepiej 2–5 litrów wody dziennie, jednak wszystko zależy od indywidualnego zapotrzebowania. Musisz zwrócić uwagę, że podczas takich dni nasz organizm więcej się poci – jest to naturalny proces.


Podczas pocenia się z naszego organizmu są usuwane sole mineralne, sód oraz potas, które mogą zachwiać nasz stan równowagi organizmu. Dobrym rozwiązaniem w takie dni jest przyjmowanie schłodzonych płynów, które obniżą naszą temperaturę ciała. Podczas treningu wybieraj wodę mineralną lub napój izotoniczny, które uzupełnią nasz zapas elektrolitów. Pij podczas treningu małymi łykami, nie zachłannie.


3. Kiedy wykonywać trening?
Wszystko zależy od tego, gdzie wykonujemy trening: jeśli wybierasz siłownię i kluby fitness, nie ma znaczenia, kiedy zrobisz trening. Staraj się wykonywać go w pomieszczeniach klimatyzowanych, gdzie będzie ci lepiej trenować.


Jeśli wybierasz trening na świeżym powietrzu, musisz zrezygnować z tre-ningu w godzinach szczytu 11:00–18:00. Niestety w takich dniach lepiej trenować wieczorem i ranem. Wybieraj trening w miejscach, które naturalnie nas ochronią przed upałem – w lasach, parkach czy nad wodą. Unikaj w ta-kich dniach otwartych przestrzeni, czyli dróg, chodników, gdzie stale świeci słonce. Fabryka Siły Sklep


4. Jaką wybrać odzież?

Musisz na to zwrócić szczególną uwagę. Lepiej w takie dni zrezygnować

z bawełnianych T-shirtów i spodenek. Materiał bawełniany jest to jeden

z gorszych wyborów, ponieważ zatrzymuje wilgoć, która pozostaje na skórze. Wybieraj odpowiednio dostosowaną odzież do odpowiedniej aktywności fizycznej. Ubranie powinno być lekkie i luźnie, dzięki czemu pot łatwiej zostanie odprowadzony. Najlepszym rozwiązaniem będzie odzież termoaktywna.


Nie zapomnij dobrać odpowiedniej bielizny sportowej, a zwłaszcza skarpetek, które pomogą ci odprowadzić wilgoć i umożliwią oddychanie skórze. W te dni nie zapominaj także o zabezpieczeniu głowy czapką oraz

o okularach przeciwsłonecznych.