Chyba każdy wie, jak niekomfortowo trenuje się w upalne dni. Na samą myśl człowiekowi odechciewa się ćwiczyć. W tym artykule opiszemy, jak przygotować organizm do takiego treningu.

 

SPIS TREŚCI:

1. Trening – jak najlepiej przygotować organizm w czasie upałów?
2. Co najlepiej pić?
3. Kiedy wykonywać trening?
4. Jaką wybrać odzież?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 


1. Trening – jak najlepiej przygotować organizm w czasie upałów?

Jak odpowiednio przygotować organizm do treningu, aby trenować bez negatywnych skutków zdrowotnych? Pamiętaj o przestrzeganiu odpowiednich wskazówek, które pomogą ci przetrwać trening. Jeśli nie masz żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, żeby ćwiczyć i przebywać w wysokich temperaturach, możesz trenować.

 

Jeśli musisz unikać upału, zrezygnuj z treningu. Dobrymi rozwiązaniami są wybranie pomieszczeń na trening z klimatyzacją lub trening w domu. Staraj się też wybierać trening na świeżym powietrzu, przecież jest lato.

 

Korzystajmy z tego, póki możemy, ponieważ i tak większość osób spędza czas w zamkniętych pomieszczeniach. W tych dniach pamiętaj o umiarze i rozwadze, jeśli ci słabo lub źle się czujesz – zrezygnuj z treningu, nie rób nic na siłę. Trening ma sprawiać przyjemność!


Nie zapomnij o schładzaniu pod koniec treningu. Przed końcem ćwiczeń staraj się stopniowo zmniejszać ich intensywność, dzięki temu twój organizm będzie zmieniał temperaturę.


2. Co najlepiej pić?
Najważniejsze, aby nie dopuścić do odwodnienia organizmu, dlatego należy pić odpowiednią ilość wody. Najlepiej 2–5 litrów dziennie, jednak wszystko zależy od indywidualnego zapotrzebowania. 

 

W takie dni organizm się poci – jest to naturalny proces. Podczas pocenia się z naszego organizmu są usuwane sole mineralne, sód oraz potas, co może zachwiać stan równowagi organizmu. Dobrym rozwiązaniem w takie dni jest przyjmowanie schłodzonych płynów, które obniżą temperaturę ciała. Podczas treningu wybieraj wodę mineralną lub napój izotoniczny, które uzupełnią zapas elektrolitów. Pij podczas treningu małymi łykami.


3. Kiedy wykonywać trening?
Wszystko zależy od tego, gdzie wykonujemy trening: jeśli wybierasz siłownię i kluby fitness, nie ma znaczenia, kiedy zrobisz trening. Staraj się wykonywać go w pomieszczeniach klimatyzowanych. Fabryka Siły Sklep


Jeśli wybierasz trening na świeżym powietrzu, musisz zrezygnować z treningu w godzinach szczytu 11:00–18:00. Niestety w takich dniach lepiej trenować wieczorem i rano. Wybieraj trening w miejscach, które naturalnie chronią przed upałem – w lasach, parkach czy nad wodą. Unikaj otwartych przestrzeni, czyli dróg, chodników, gdzie stale świeci słońce.


4. Jaką wybrać odzież?

Lepiej zrezygnować z bawełnianych T-shirtów i spodenek. Materiał bawełniany to jeden z gorszych wyborów, ponieważ zatrzymuje wilgoć, która pozostaje na skórze. Wybieraj odzież odpowiednio dostosowaną do aktywności fizycznej. Ubranie powinno być lekkie i luźne, dzięki czemu pot łatwiej zostanie odprowadzony. Najlepszym rozwiązaniem będzie odzież termoaktywna.


Nie zapomnij dobrać odpowiedniej bielizny sportowej, a zwłaszcza skarpetek, które pomogą ci odprowadzić wilgoć i umożliwią oddychanie skórze. W te dni nie zapominaj także o czapce i okularach przeciwsłonecznych.