Trenujący na siłowni wiedzą, jak ważną rolę w cyklu treningowym odgrywa trening aerobowy. Kojarzy się on przede wszystkim z bieganiem na bieżni lub popularnym rowerkiem. Innymi alternatywami są stepery i ergometry wioślarskie.


Moim ulubionym sposobem na zachowanie sprawności, kondycji i odpowiedniego poziomu tkanki tłuszczowej w trakcie budowania masy, jak również jej redukcji jest trening bokserski. Pozwala on na podniesienie pewności siebie, spalenie dużej ilości kilokalorii oraz poprawę koordynacji

i wzmocnienie mięśni głębokich.

 

SPIS TREŚCI:
1. Trening bokserski jako cardio

2. Prawidłowa technika
3. Korzyści treningu bokserskiego

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Trening bokserski jako cardio
Przewaga treningu bokserskiego nad tak zwanymi aerobami opiera się przede wszystkim na tętnie, w jakim go wykonujemy. Spalanie tkanki tłuszczowej następuje w tętnie umiarkowanym i trzeba je indywidualnie dostosować dla każdego człowieka. Intensywność ćwiczeń bokserskich sprawia, że puls podnosi się na bardzo wysoki poziom, dzięki czemu bliżej temu rodzajowi treningu do interwałów aniżeli do cardio.

 

Powszechnie wiadomo, że trening interwałowy podnosi metabolizm nawet na 72 godziny po treningu. Tak rozkręcony spala zdecydowanie więcej kalorii. Boks jest sportem wymagającym, jednak dzięki zaangażowaniu całego ciała pozwala również na wyrzeźbienie poszczególnych partii mięśniowych - dzięki skakance, która jest niezbędnym przyrządem w tego rodzaju treningu. Ponadto możemy wykonywać go wszędzie. Nie jest do tego potrzebna ani wielka przestrzeń ani skomplikowane przyrządy.


2. Prawidłowa technika
Istotnym elementem treningu zarówno siłowego, jak i bokserskiego jest prawidłowa technika. Odpowiednie ułożenie pięści w trakcie ciosu, skręt tułowia i stopy minimalizują ryzyko kontuzji. Przy walce z cieniem świetnym rozwiązaniem, aby poprawić technikę jest wykonywanie tego ćwiczenia przed lustrem.

 

Z czasem jesteśmy wstanie bez lustra osiągać zdecydowanie wyższą szybkość zadawania ciosów oraz mocniej podnosić puls. W trakcie uderzania we worek bokserski należy pamiętać, aby nie robić przeprostu ręki w łokciu, gdyż może to skutkować nieprzyjemnymi kontuzjami. Skakanie na skakance mogłoby się wydawać łatwe, jednak w praktyce, żeby osiągnąć pożądane tempo, trzeba zastosować odpowiednią technikę.


3. Korzyści treningu bokserskiego
Korzyści płynące z treningu bokserskiego są nieocenione. Poprawia on pewność siebie. Gdy potrafimy się bronić, stanowczo bezpieczniej będziemy się czuć idąc ciemną uliczką. Taka pewność siebie jest również bardzo atrakcyjna dla kobiet. Przy mężczyznach znających sztuki walki czują się one pewnie, ponieważ od faceta bije aura spokojnej siły. Dzięki skakance poprawiamy wygląd swoich łydek oraz mięśni pośladkowych. Warto również zwrócić uwagę, że z powodu zaangażowania całego ciała w trakcie treningu wzmocnieniu ulegają mięśnie głębokie. Fabryka Siły Sklep

 

Wpływają one na prawidłową postawę oraz chronią nasze narządy wewnętrzne. Pomagają również zapobiegać kontuzjom w trakcie takich ćwiczeń jak martwy ciąg czy przysiady. Funkcjonuje również powiedzenie, że dobry bokser jest dobrym tancerzem, ale tancerz nie musi być dobrym bokserem. Ponadto z punktu widzenia stricte treningowego w trakcie treningu trwającego godzinę spalimy zdecydowanie więcej kalorii niż przy bieganiu w tętnie umiarkowanym oraz podniesiemy metabolizm na kolejne godziny, co pozwoli spalać tkankę tłuszczową nawet w trakcie regeneracji.