Aktywność ruchowa staje się coraz powszechniejsza. Wiele osób szuka odpowiednich dla siebie dyscyplin sportowych. Im częściej i systematyczniej dbamy o formę fizyczną, tym większą uzyskujemy satysfakcję i pewność, że robimy coś pożytecznego.

 

SPIS TREŚCI:

1. Co daje jazda na rowerze?

2. Jazda na rowerze – efekty

3. Ćwiczenie na nogi

4. Rower a zgrabne nogi

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 


1. Co daje jazda na rowerze?
Aktywność rowerowa staje się w Polsce coraz bardziej widoczna, co potwierdzają obrazki z polskich dróg. Równolegle z bieganiem jazda na rowerze stała się najbardziej powszechną aktywnością ruchową w Polsce. To aktywność, która łączy pokolenia.

 

Z wieloletniego doświadczenia sportowego wyniosłem bardzo cenną wiedzę, której owocem jest obecna forma fizyczna. Jako wieloletni sportowiec i pasjonat fitnessu i kulturystyki przekonałem się, że systematyczna jazda rowerem wpływa na poprawę motoryki, a w szczególności na poprawę wydolności organizmu. Dzięki rowerowej aktywności usprawniamy nasz metabolizm, który mobilizuje organizm do lepszej, a zarazem skuteczniejszej wymiany energii.

 

Wybierajmy zatem wyjazdy plenerowe, ponieważ te wpływają znakomicie na stan naszych płuc, poprawiają wydolność oddechową. Plenery to świeże powietrze, a świeże powietrze to przewietrzone płuca i czystszy umysł. Polska oferuje nam bogate i barwne plenery leśne, morskie, górskie i coraz częściej bardzo przyjazne plenery miejskie.


2. Jazda na rowerze – efekty
Wydolność staje się bardziej efektywna, im częściej i systematyczniej jeździmy. Wzmacniamy ją, odwiedzając plenery górskie i nadmorskie. Osobiście polecam aktywność rowerową także podczas nieco wietrznej aury, na skutek większego wysiłku znakomicie dotlenimy płuca i mózg, dzięki czemu wzrośnie także nasza wydajność umysłowa. Każdy sportowiec wie, że wysiłek fizyczny sprzyja także poprawie koncentracji.

 

Dlaczego wydolność organizmu jest tak ważna? Dobra wydolność organizmu sprzyja wytrzymałości, podczas treningów lub przejażdżek rowerowych wpływa na właściwe dotlenienie mięśni. To z kolei odpowiada za ich siłę i wytrzymałość. Im lepsza wydolność, tym jeszcze wydajniejsza aktywność fizyczna, co przekłada się na jeszcze lepsze samopoczucie.

  Fabryka Siły Sklep

3. Ćwiczenie na nogi
Systematyczna jazda rowerem wzmacnia nogi i poprawia ich ukrwienie. Jest to efekt pompowania do nich dużych ilości krwi podczas pracy. Im wysiłek jest większy i intensywniejszy, tym praca nóg lepsza, a z biegiem czasu efektywniejsza. Takie zabiegi treningowe przekładają się kolejno na codzienne życie – spacery, długie piesze wyprawy, np. podczas wakacyjnego zwiedzania. Dzięki jeździe na rowerze nogi stają się mocniejsze, co przekłada się na ich wytrzymałość podczas wspomnianych pieszych wędrówek.


4. Rower a zgrabne nogi
Jeśli uprawiasz inny sport, znajdź czas na rower, który poprawi wydolność nóg oraz wpłynie pozytywnie na ich wygląd. Nada odpowiedni kształt łydkom, wyszczupli je. Jeśli polubisz jazdę na rowerze, docenisz bardziej swoje nogi, ponieważ ich ładny wygląd będzie motywował do kolejnych wypraw.