Trening siłowy na siłowni to nie tylko same korzyści. Złe podejście do treningu, a także nieprzestrzeganie określonych reguł może prowadzić do kontuzji. Jednymi z najczęstszych dolegliwości są bóle stawów nadgarstkowych. Warto więc dowiedzieć się, z czego wynikają i jak z nimi walczyć. Przecież nikt nie chce być skazany na trening z bólem stawów!

W takich warunkach motywacja do treningu jest zerowa.

 

SPIS TREŚCI:
1. Zbyt duży ciężar w czasie treningu
2. Zła technika wykonywania ćwiczeń
3. Zły sposób odżywiania się
4. Jak zapobiegać bólom w stawie nadgarstkowym?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Zbyt duży ciężar w czasie treningu

Plan treningowy powinien być odpowiednio dostosowany do możliwości psychofizycznych. Oznacza to, że osoba trenująca powinna otrzymać rozpiskę z treningiem, która uwzględnia jej wolny czas, możliwości finansowe, dostępny sprzęt treningowy, doświadczenie oraz staż treningowy, a także możliwości czysto fizyczne takie jak wytrzymałość, wydolność oraz siła mięśni.

 

Trening siłowy opierający się na skrajnie dużych ciężarach w przypadku osób niedoświadczonych może źle oddziaływać na technikę wykonywania poszczególnych ćwiczeń.

 

Nawet tak, wydawałoby się, łatwe ćwiczenie jak wyciskanie sztangi w czasie treningu mięśni piersiowych może zostać kompletnie źle wykonane przez zbyt duży ciężar, który nie tylko źle wpływa na cały trening, ale także dodatkowo obciąża bardzo delikatne stawy nadgarstkowe – powodując dyskomfort i ból w czasie treningu, a także po nim.

 

2. Zła technika wykonywania ćwiczeń

Zła technika treningowa, jak widać na przykładzie poprzedniego punktu, może być bezpośrednio powiązana ze złym dobraniem obciążeń treningowych. Często może ona wynikać z niedostatecznej wiedzy teoretycznej bądź braku skutecznego przełożenia teorii na praktykę.

 

Dlatego warto przed treningiem, a także w czasie samych ćwiczeń bazować na wiedzy osób bardziej doświadczonych. Zawsze należy słuchać osób, które ze względu na doświadczenie, znakomity wygląd i powszechne uznanie mogą posłużyć dobrym słowem. Fabryka Siły Sklep

 

Zła technika może dotyczyć praktycznie każdego ćwiczenia. Ciężko więc wskazać wszystkie ćwiczenia, podczas których szczególnie należy zadbać o odpowiednią technikę, ale z pewnością można doradzić ćwiczenia na klatkę piersiową, barki, ramiona czy przysiady ze sztangą, gdy ciężar gryfu spoczywa na nadgarstkach, a nie barkach (sztanga z przodu) bądź mięśniach kapturowych (sztanga za głową).

 

3. Zły sposób odżywiania się

Nie tylko trening siłowy może negatywnie oddziaływać na formę stawów. Bardzo ważną rolę odgrywa także dieta! W końcu zbilansowane odżywianie jest kluczem do sukcesu w procesie kształtowania wymarzonej sylwetki, ale także zdrowia psychicznego oraz fizycznego!

 

Dlatego należy spożywać dietę obfitującą w odpowiednie ilości białka, węglowodanów, a także tłuszczów. Bardzo ważne jest to, aby była bogata również w witaminy i składniki mineralne.

 

Zdrowa dieta sportowca powinna dodatkowo być wzbogacona suplementami diety dostarczającymi w wymaganych ilościach wszystkie te składniki, których dostarczenie jest niemożliwe z pomocą samej diety. Ponadto możliwy jest zakup preparatów na stawy, które je chronią, a także zapewniają regenerację uszkodzonej chrząstki stawowej!

 

Warto pamiętać również o tym, że zadbać o swoje stawy można z pomocą galaretki! Zawarta w niej żelatyna świetnie wpływa na zdrowie stawów. Warto więc raz na jakiś czas zrobić odstępstwo od restrykcyjnej diety i zjeść sobie galaretkę z owocami.

 

4. Jak zapobiegać bólom w stawie nadgarstkowym?

W ramach podsumowania należy zebrać wszystkie powyższe informacje

i wybrać z nich to, co najważniejsze.

 

Po tym artykule widać, że na zdrowie stawów ma wpływ ciężar, z jakim wykonuje się trening, a także odpowiednia technika. Jeśli te dwa punkty nie są przestrzegane, wówczas bardzo łatwo można nabawić się urazu i tutaj mowa nie tylko o urazach w odniesieniu do nadgarstków.

 

Do tego oczywiście należy dbać o to, co nakłada się na swój talerz. Bez tego nie będzie ani świetnej sylwetki, ani zdrowia!

 

Ponadto można stosować rękawiczki z usztywnieniem na nadgarstki, co świetnie wzmocni oraz usztywni staw nadgarstkowy podczas treningów, które mogą mieć negatywny wpływ na stawy dłoni. Efekty ich stosowania potwierdzają opinie wielu ćwiczących – a przecież problemy z nadgarstkami to dość częsty problem związany z treningiem.