Rozpoczęcie treningu na redukcję jest sprawą stricte indywidualną,, uzależnioną od celu treningowego oraz przede wszystkim od opinii samego ćwiczącego. Niemniej jednak, większość osób ma problem z określeniem idealnego momentu na rozpoczęcie redukcji. Moment ten będzie można

o wiele sprawniej określić po przeczytaniu niniejszego artykułu.


SPIS TREŚCI:
1. Odsetek podskórnej tkanki tłuszczowej
2. Kaloryfer na brzuchu powoli zanika?
3. Po ukończeniu okresu na masę mięśniową
4. Obwód pasa większy niż obwód klatki? Redukuj

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Odsetek podskórnej tkanki tłuszczowej

Trening na redukcję można rozpocząć, gdy zawartość procentowa tłuszczu

w organizmie zaczyna zbliżać się bądź przekraczać górną granicę dopuszczalnej zawartości tkanki tłuszczowej. W przypadku mężczyzn liczba ta wynosi 20%. Z kolei u kobiet jest ona nieco wyższa, co uwarunkowane jest różnicą w budowie ciała i jej wartość jest równa 25%.


Przekroczenie tej granicy oznacza, że czas najwyższy rozważyć zmianę priorytetów i skupić swoje siły na zredukowaniu niechcianego balastu.

W sukurs oczywiście przyjdzie nowy plan treningowy i dieta zawierająca deficyt kaloryczny. Siłownia to w końcu miejsce, gdzie nie tylko buduje się mięśnie.


2. Kaloryfer na brzuchu powoli zanika?

W przypadku mężczyzn, prostym wyznacznikiem rozpoczęcia aerobów bądź treningu HIIT jest lustro. Większość kulturystów wprowadza do swojego planu treningowego dodatkowe aeroby po samym treningu siłowym, gdy powoli mięśnie brzucha nikną pod szczelną pokrywa tłuszczu.


Jest to bardzo dobry wyznacznik, gdyż u większości mężczyzn to właśnie na brzuchu tłuszcz odkłada się na samym początku. Metoda ta może być nieskuteczna w przypadku kobiet, gdyż u nich w zależności od typu sylwetki tłuszcz może pojawić się w okolicach bioder lub na udach. Fabryka Siły Sklep


3. Po ukończeniu okresu na masę mięśniową

Trening na redukcję tkanki tłuszczowej jest naturalnym następstwem po treningu na masę. W okresie masowania, chcąc nie chcąc, zawsze wraz

z mięśniami ze względu na nadwyżkę kaloryczną przybędzie również tkanki tłuszczowej.


Pełne cieszenie się nową umięśnioną sylwetką pojawia się więc po przeprowadzeniu redukcji, które pomaga w pełni uwydatnić mięśnie. Szczególnie dzięki niej możliwe jest ukazanie w pełnej krasie mięśni brzucha.


4. Obwód pasa większy niż obwód klatki? Redukuj

Mężczyźni mogą kierować się jeszcze jednym wyznacznikiem obwieszczającym, iż trening na redukcję czas zacząć. Mianowicie, jeśli obwód w pasie jest większy od obwodu klatki piersiowej, należy podjąć kroki, które pomogą zrzucić zbędny balast w postaci nadmiaru tkanki tłuszczowej.


Zgubienie kilku centymetrów w pasie sprawi, że sylwetka od razu nabierze nowego wyrazu. Zwłaszcza efekt będzie zauważalny, jeśli osoba ma atletyczną sylwetkę. Zrzucony brzuch sprawi, że uwydatnią się przede wszystkim mięśnie klatki piersiowej, a co za tym idzie, mniejsza zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie pomoże odsłonić kwintesencję męskiej wysportowanej sylwetki, a więc umięśniony brzuch.