Diety jednodniowe oczyszczające trudno nazwać mianem diet odchudzających. Efekt osiągnięty po kuracji jednodniowej jest raczej wynikiem oczyszczania organizmu i usunięcia z niego wody. Warto jednak od czasu do czasu zrobić taką dietę. Jednodniowe diety oczyszczające mogą bowiem wspomóc odchudzanie. Odchudzające efekty są wynikiem utraty wody. Poniżej kilka przykładów diet jednodniowych, które są najpopularniejsze.


SPIS TREŚCI:

1. Dieta twarogowa

2. Dieta ziemniaczana

3. Dieta jabłkowa

4. Dieta owsiankowa

5. Dieta bananowa

6. Dieta kapuściana

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Dieta twarogowa

Kaloryczność tej diety oscyluje w okolicach 1800 kcal. Polega na spożywaniu chudego twarogu w ilości 75 dag. Jest on podzielony na cztery porcje. Na śniadanie twaróg może być zjedzony z bananem pokrojonym w plasterki, na obiad z połową czerwonej papryki, na kolację ze szczypiorkiem i ziemniakiem w mundurku pokrojonym w plasterki. Czwarta porcja ma służyć na przekąskę i może być zjedzona ze skórką otartą z cytryny.


2. Dieta ziemniaczana

Ziemniaki to źródło witaminy C, witamin z grupy B, wapnia, żelaza, potasu. Zawierają także błonnik. Na jednodniowej diecie ziemniaczanej spożywamy około 1000 kcal. Z ziemniaków pochodzi około 750 kcal, reszta to jogurt, kefir albo mleko. Ziemniaki mogą być ugotowane lub upieczone bez tłuszczu, soli i przypraw. Kolejnym krokiem jest podzielenie ich na 4–5 porcji i zjedzenie z mlecznymi dodatkami.



3. Dieta jabłkowa Fabryka Siły Sklep

Jabłko szybko syci, reguluje pracę jelit, zawiera pektyny. Na jednodniowej diecie jabłkowej można jeść tylko jabłka, najlepiej polskie. Umyte i ze skórką. Można pić wodę, herbaty zieloną i czerwoną oraz napary ziołowe. Dieta nie może być stosowana dłużej niż jeden dzień i nie częściej niż raz na miesiąc. Mogą ja stosować tylko zdrowe osoby.


4. Dieta owsiankowa

Podstawę diety owsiankowej stanowią płatki owsiane. Są one cennym źródłem magnezu, żelaza, cynku, manganu, potasu oraz witamin z grupy B, witaminy E czy PP. Na diecie owsiankowej należy przygotować owsiankę.

W jej skład powinno wchodzić siedem łyżek stołowych płatków owsianych na dwa litry chudego mleka. Zagotowana owsianka powinna być podzielona na 4–5 porcji i jedzona od ósmej rano, co 2–3 godziny. Należy pić dużo wody, dozwolone są też herbaty ziołowe.


5. Dieta bananowa

Na tej diecie spożywa się 1000 kcal dziennie. Owoce te są źródłem witaminy C i witamin z grupy B oraz potasu i żelaza. Na diecie bananowej można zjeść 6 bananów w równych odstępach czasu. Można je połączyć

z jabłkiem, dwoma mandarynkami, jogurtem naturalnym, maślanką lub trzema pomidorami, a także dwoma strąkami papryki. Trzeba pić co najmniej dwa litry wody. Można pić herbaty ziołowe.


6. Dieta kapuściana

Jest to dieta dla osób, które chcą się poczuć lekko i zdrowo oraz oczyścić organizm. Kapusta kiszona zawiera przeciwutleniacze, witaminy C, K i z grupy B, błonnik, żelazo, potas i wapń, kwas mlekowy, który wspomaga pracę jelit. Sok z kiszonej kapusty i sama kapusta odtruwa organizm, poprawia przemianę materii. Na tej diecie można zjeść 1 kilogram kapusty podzielonej na porcje. Dozwolone są dodatki w postaci marchwi, pomidora czy jabłka, ale także zioła. Ważne jest picie płynów.


Powinno się wypić około 2 litrów wody dziennie. Najlepsze efekty osiąga się po dwóch dniach stosowania takiej diety. Diety oczyszczające jednodniowe to dobry pomysł, aby trochę odciążyć organizm z toksyn – ważne, żeby nie stosować ich dłużej niż jeden dzień. Natomiast nie należy się łudzić, że są to diety jednodniowe odchudzające.