Jeśli już wiesz, że diety cud nie działają, a zamiast przyspieszyć, twój metabolizm drastycznie zwolnił i kilogramy wracają ze zdwojoną siłą – czas włączyć do diety produkty, które pomagają spalać tłuszcz i przyspieszyć metabolizm.

 

SPIS TREŚCI:

1. Spalacze tłuszczu – kawa

2. Herbata

3. Ananas

4. Papryczki chili

5. Łosoś

6. Twaróg chudy

7. Orzechy brazylijskie

8. Cynamon

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Spalacze tłuszczu – kawa

Kofeina zawarta w kawie działa pobudzająco i rozszerza naczynia krwionośne. Dzięki temu krew lepiej dociera do tkanek i metabolizm komórek przyspiesza, spalając więcej energii, a co za tym idzie – tkanki tłuszczowej. Kofeina działa również hamująco na apetyt, dzięki czemu koneserzy małej czarnej zjadają mniej. Kofeina jest stosowana przed aktywnością fizyczną jako środek odchudzająco-stymulujący – badania wykazują, że osoby spożywające kofeinę przed wysiłkiem spalają więcej tłuszczu i mają większą motywację do aktywności. Pamiętajcie, żeby nie psuć efektu przez słodzenie kawy.


2. Herbata

Herbata, szczególnie zielona i czerwona, wspomaga odchudzanie. Antyoksydanty zawarte w liściach herbaty (galusan epigallokatechiny) podkręcają metabolizm i zwiększają termogenezę, dzięki czemu spalamy więcej kilokalorii, a teina i inne pochodne kofeiny hamują łaknienie. W przeciwieństwie do kawy nie podnosi tak silnie ciśnienia, więc można pić kilka filiżanek dziennie, najlepiej przed każdym posiłkiem. Wpłynie to także pozytywnie na stężenie cholesterolu i zmniejszy ryzyko wystąpienia choroby sercowo-naczyniowej.


3. Ananas

Zawarty w ananasach enzym białkowy bromelina często pojawia się wśród suplementów dla sportowców. Ułatwia trawienie białka, zwiększając jego przyswajalność. Białko jest bardzo specyficznym składnikiem pokarmowym, ponieważ do rozłożenia skomplikowanej struktury białek organizm zużywa więcej energii niż do strawienia tłuszczów czy węglowodanów. Dlatego warto jeść ananasa jako dodatek do posiłku bogatego w białko. Kurczak z ananasem w sosie orientalnym brzmi pysznie! Bromelina stymuluje także metabolizm poprzez poprawę krążenia i detoksykację organizmu. Ma również działanie przeciwzapalne. Jeden owoc, a tyle pozytywnych właściwości! Fabryka Siły Sklep


4. Papryczki chili

Substancja aktywna w ostrych papryczkach to kapsaicyna, która często jest dodawana do preparatów odchudzających. Każdy, kto choć raz przesadził

z ostrością potrawy, wie, że papryczki działają silnie rozgrzewająco. Wzrost termogenezy sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej. Śmiało syp szczyptę chili do każdej potrawy. Na poranne podkręcenie metabolizmu wypij wodę

z cytryną i szczyptą chili oraz kurkumy.


5. Łosoś

Mimo że jest tłustą rybą, zawiera mniej kilokalorii niż mięso, a dodatkowo dostarcza cennych kwasów omega-3. Spożywanie nienasyconych kwasów tłuszczowych zmniejsza stan zapalny, obniża poziom cholesterolu i pomaga regulować gospodarkę hormonalną. Najczęściej właśnie wahania hormonalne, spowodowane często dietą niskotłuszczową, niskowęglowodanową lub ubogokaloryczną, utrudniają skuteczną redukcję tkanki tłuszczowej.


6. Twaróg chudy

Jest źródłem białka o najmniejszej zawartości tłuszczu. 100 g to tylko

ok. 85 kcal i aż 17 g białka. Jest sycący, a dostarczone kilokalorie organizm spożytkuje w większości od razu na trawienie. O ile diety typowo wysokobiałkowe po pewnym czasie przyczyniają się do spowolnienia metabolizmu, o tyle spożywanie od czasu do czasu wysokobiałkowej przekąski może wspomóc odchudzanie.


7. Orzechy brazylijskie

Są najlepszym źródłem selenu – pierwiastka, którego niedobór często występuje w diecie. By pokryć dzienne zapotrzebowanie na selen, wystarcza jeden orzech dziennie! Co selen ma wspólnego ze spalaniem tkanki tłuszczowej? Zaraz po jodzie jest najlepszym sprzymierzeńcem tarczycy – poprawia jej funkcjonowanie i produkcję hormonów, a sprawna tarczyca to szybki metabolizm!


8. Cynamon

Cynamon wspomaga metabolizm węglowodanów, dzięki czemu stabilizuje poziom insuliny. Hamuje napady głodu i zmniejsza ilość odkładanej tkanki tłuszczowej, szczególnie w okolicy pasa. Wydobywa naturalną słodycz potraw, więc łatwiej ograniczyć spożywanie słodyczy i podjadanie między posiłkami.