W II części artykułu wyjaśnimy, jak ważne w początkowej fazie treningów jest to, aby nie uczęszczać na siłownię samemu, a także rolę, jaką w treningu siłowym odgrywa przemyślany oraz świadomie wykorzystany odpoczynek.

 

SPIS TREŚCI:
1. Nigdy nie ćwicz sam
2. Daj czas organizmowi na odpoczynek

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Nigdy nie ćwicz sam

Osoby początkujące pierwsze treningi na siłowni, w domu (z wykorzystaniem sprzętu codziennego użytku) bądź garażowej siłowni powinny wykonywać pod okiem trenera personalnego lub osoby o wiele bardziej doświadczonej, która ma pojęcie o treningu siłowym. Takie postępowanie zapewni młodym adeptom lepszy start.

 

Po pierwsze bez obaw będą one mogły wykonać wszystkie ćwiczenia z nastawieniem na poprawną technikę. Gdy technika będzie zła lub prawidłowe wykonanie ćwiczenia pod względem czysto technicznym będzie uniemożliwiał ciężar, partner treningowy powinien jak najszybciej zareagować.

 

Po drugie taka osoba będzie miała komfort psychiczny, w razie problemów będzie mogła liczyć na asekurację.

 

Po trzecie będzie ona mogła swoje spostrzeżenia na bieżąco korygować,

a także wzbogacać swoją wiedzę na temat treningu, układania planów treningowych, poszczególnych ćwiczeń, diety czy suplementacji w sportach sylwetkowych.

 

2. Daj czas organizmowi na odpoczynek

Bardzo ważne jest, by pamiętać, że poza treningiem i odpowiednim odżywianiem ogromną rolę w życiu sportowca odgrywa okres regeneracyjny. Jest on niezwykle ważny. Jego roli nie można umniejszać, zwłaszcza w sportach siłowo-sylwetkowych.

 

Same mięśnie nie rosną w czasie treningu. Trening to jedynie środek do ich rozrostu, który w dodatku możliwy jest dzięki zdrowej diecie oraz suplementacji. Struktury mięśniowe regenerują się w czasie wolnym od treningu! Dlatego tak ważne są: wysypiania się i przestrzeganie dni wolnych od wzmożonej aktywności fizycznej. Fabryka Siły Sklep

 

Gdy osoba początkująca nie przestrzega tej zasady, jej mięśnie mogą ulec przetrenowaniu, co będzie oznaczało często spadek siły oraz wielkości mięśni, a także ogólne zniechęcenie do treningu siłowego.