Człowiek przesypia prawie 1/3 swojego życia. Jest to stosunkowo dużo, warto więc zapewnić sobie odpowiednie warunki do regeneracji organizmu. Zwłaszcza że w dzisiejszych czasach, w których liczy się pogoń za karierą i coraz większymi zarobkami, zdrowy sen odchodzi w niepamięć. Poniżej sprawdzone sposoby na zdrowy sen.

 

SPIS TREŚCI:
1. Zainwestuj w dobre łóżko
2. Przygotuj pomieszczenie do snu
3. Śpij bez piżamy
4. Śpij odpowiednio długo
5. Ogranicz rośliny w pokoju
6. Nie stresuj się

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Zainwestuj w dobre łóżko

Odpowiednie łóżko to podstawa, jeśli chcesz zapewnić sobie zdrowy sen i pobudkę w świetnym nastroju z samego rana. Najważniejsza w tym wypadku jest twardość posłania. Warto postawić więc na utwardzane materace.

 

Najlepszym rozwiązaniem jest wybranie łóżka z twardym materacem, dzięki czemu kręgosłup podczas snu zachowa naturalną, podwójnie esowatą pozycję. Zbyt miękkie posłanie sprawia, że ciało znajduje się w nienaturalnej pozycji, co może powodować bóle pleców i karku.

 

2. Przygotuj pomieszczenie do snu

Głównie chodzi o to, aby przed udaniem się na spoczynek przewietrzyć pomieszczenie i zadbać o odpowiednią temperaturę w sypialni. Świeże powietrze, a także stosunkowo przyjazna dla organizmu temperatura oscylująca w granicy 19–21°C ułatwia zasypianie i zapewnia długi i spokojny, a co za tym idzie – zdrowy sen.

 

3. Śpij bez piżamy Fabryka Siły Sklep

Spanie bez piżamy pomaga odprężyć się całemu ciału, które w ciągu dnia musi męczyć się np. ze zbyt małym uniformem w pracy. Ponadto, jak dowodzą badania naukowe, sen bez zbędnego odzienia wpływa kojąco na zmysły, dzięki czemu pobudka na drugi dzień jest o wiele przyjemniejsza, a dotychczasowe problemy z wysypianiem się odchodzą w zapomnienie.

 

Reasumując, zdrowy sen to sen bez ciuchów!

 

4. Śpij odpowiednio długo

Optymalna dawka snu to 8–10 godzin. Zmienia się ona w zależności od wieku, im człowiek starszy, tym mniej godzin snu potrzebuje na pełną regenerację. Oczywiście mowa tutaj o osobach zdrowych.

 

Z kolei osoby aktywne fizycznie powinny przestrzegać zalecanych 8–10 godzin snu na dobę. Dzięki temu usprawnią one regenerację organizmu, która odbywa się w trakcie spoczynku, m.in. w czasie snu.

 

W przypadku osób aktywnych fizycznie minimalna dawka, która może zapewnić w miarę dobry sen, to 6 godzin. Sen poniżej tego przedziału czasowego nie jest zdrowy i nie zapewnia organizmowi komfortowego wypoczynku.

 

5. Ogranicz rośliny w pokoju

Rośliny w ciągu dnia w procesie fotosyntezy pobierają dwutlenek węgla i produkują tlen. Zupełnie inaczej wygląda to w nocy. Wówczas ze względu na brak światła słonecznego nie są one w stanie przeprowadzić procesu fotosyntezy i zmieniają wymianę gazów – pobierają tlen, zaś wydalają dwutlenek węgla.

 

Dlatego niewskazana jest duża liczba roślin w pomieszczeniu pełniącym rolę sypialni. Mogą one mieć wpływ na to, że zdrowy sen nadal będzie jedynie odległym pragnieniem.

 

6. Nie stresuj się

Stres związany z nadmiarem obowiązków, niedokończoną pracą czy kolejnym egzaminem na uczelni w dłuższej perspektywie może mieć wpływ na jakość snu i powodować problemy z zasypianiem. Idealnym rozwiązaniem w takim przypadku jest próba organizacji swoich obowiązków tak, by wieczorem móc zapewnić sobie spokojną głowę. Wszystko to zgodnie ze stwierdzeniem „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. Warto zadbać o zdrowy sen w celu podniesienia standardu życia.