Najwyższe IQ na świecie na poziomie 230 punktów ma Australijczyk Terrence Tao. Niestety, nie każdy rodzi się tak genialny, co nie oznacza, iż nie ma sposobu na zwiększenie swojego ilorazu inteligencji. Sprawdzone sposoby na wyższe IQ znajdują się poniżej!

 

SPIS TREŚCI:

1. Jedzenie na wyższe IQ

2. Gry komputerowe a IQ

3. Wysiłek fizyczny wpływa na IQ

4. Czytanie a IQ

5. Sen dla inteligencji

6. Brak alkoholu

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Jedzenie na wyższe IQ

Osoby lubiące dobrze zjeść i uwzględniające w swojej diecie dużą ilość mięsa będą zawiedzione. Naukowcy dowiedli bowiem, że wyższe IQ powiązane jest z tym, co znajduje się na talerzu. Mięso ze względu na obecność kwasów tłuszczowych negatywnie wpływa na pamięć. Ponadto mózg osób jedzących mięso starzeje się szybciej niż mózg wegetarian.


W związku z powyższym warto zmienić swoje menu i wyrzucić z niego mięso zawierające duże ilości tłuszczu. Świetnym zamiennikiem potraw mięsnych może być soja, która ze wszystkich roślin bogatych w białko ma aminogram najbardziej zbliżony do aminogramu zwierzęcego. Wegetarianie mają wyższe IQ również ze względu na zdrowszy styl życia.


2. Gry komputerowe a IQ

Udowodniono naukowo, iż gry komputerowe wymagające od gracza szybkiego podejmowania decyzji, analitycznego myślenia i umiejętności strategicznych są w stanie zwiększyć IQ. Gry zwiększają bowiem umiejętności, które następnie z powodzeniem można wykorzystać w realnym życiu.

 

Przykładów nie trzeba daleko szukać! Piloci samolotów ćwiczą swoje umiejętności na symulatorach lotu, żołnierze uczą się fachu dzięki graniu w gry FPS (czyli popularne strzelanki), zaś kierowcy rajdowi pracują nad swoim talentem za pomocą gier wyścigowych. Fabryka Siły Sklep


Jeśli to za mało, aby uwierzyć w słuszność tej teorii, niech w ramach dodatkowego przekonania największych opozycjonistów pozytywnego wpływu gier na IQ posłużą wyniki pewnego badania.


Udowodniono, iż osoby zajmujące strategiczne pozycje w firmach (managerowie, prezesi etc.) podejmowali lepsze decyzje w momencie, gdy ulepszali swoje umiejętności za pomocą popularnych symulatorów przedsiębiorstw, które oferują możliwość zbudowania firmy od podstaw 

i konkurowania w wirtualnej rzeczywistości z komputerem. Zadaniem gracza jest tak rozwinąć firmę, aby nie dać się konkurencji i osiągnąć możliwie największy zysk.


3. Wysiłek fizyczny wpływa na IQ

Chcesz mieć wyższe IQ? W takim razie ćwicz! Naukowcy dowiedli, że już 15 minut dziennie jakiejkolwiek aktywności fizycznej pozytywnie wpływa na iloraz inteligencji. Już taka dawka ruchu skutecznie zwiększa zdolności zapamiętywania i uczenia się nowych rzeczy. Ponadto koncentracja osoby aktywnej fizycznie jest w stanie poprawić się aż o 50%, dzięki czemu taka osoba jest o wiele bardziej wydajnym pracownikiem!


Jeśli ćwiczysz na siłowni, pamiętaj o kreatynie. Poprawi ona nie tylko twoją sylwetkę, ale wpłynie również pozytywnie na pamięć!


4. Czytanie a IQ

Milionerzy co najmniej godzinę dziennie poświęcają na czytanie i właśnie ten czynnik uważają za kluczowy w swojej karierze zawodowej. Pragniesz zdobyć większą wiedzę w krótszym czasie? Znakomicie! Świetnie w tym przypadku sprawdzą się kursy szybkiego czytania!


Pomagają one zwiększyć ilość przyswajanych informacji o ponad 20 razy w tym samym czasie w porównaniu z przeciętną osobą, która czyta od 150 do 200 wyrazów na minutę. Dla porównania – mistrzyni Polski w szybkim czytaniu w minutę przeczytała ze zrozumieniem 46 482 słowa.


5. Sen dla inteligencji

Osoba niewyspana ma problemy z koncentracją, jest rozdrażniona, ma gorszą pamięć, a także przejawia niechęć do efektywnej nauki nowych rzeczy. W związku z tym, aby być coraz bardziej inteligentnym, nie trzeba tylko czytać! Bardzo ważny jest odpoczynek i odpowiednia dawka snu. Warto więc poświęcić w ciągu doby na regenerację 7–8 godzin. Wyczynowi sportowcy na solidny odpoczynek potrzebują nawet 9–10 godzin snu!


6. Brak alkoholu

Oczywiście lampka wina na urodzinach cioci czy jedno piwo z kumplami raz w tygodniu jeszcze nikomu nie zaszkodziły, ale warto dbać o to, aby nie pić dużo i często. Nadmiar alkoholu niszczy szare komórki. W związku z tym

u osób, które notorycznie nadużywają alkoholu, zaobserwowano problemy

z koncentracją, zaburzenia pamięci czy trudności w opanowaniu nowych zdolności.