Jeżeli twój wiek mieści się w przedziale 20–30 lat, to jesteś na etapie, w którym w twoim organizmie zachodzi wiele zmian. Jeśli je zignorujesz, mogą odbić się w przyszłości na twoim zdrowiu i wyglądzie. Jest to czas kształtowania poglądów i nawyków, które później będziesz przekazywać swoim dzieciom. Im szybciej zrozumiesz mechanizmy, tym szybciej wprowadzisz zmiany na lepsze.

 

SPIS TREŚCI:

1. Witamina młodości
2. Higiena
3. Regeneracja

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 


1. Witamina młodości
Dbasz o swoją sylwetkę, by dobrze wyglądać i podobać się sobie i innym.

Ale czy pamiętasz o dbaniu o kondycję swojej skóry? Skóra, tak jak inne organy ciała, potrzebuje witamin, by wyglądać zdrowo. Mowa o witaminach A i E, odżywiających skórę i paznokcie.

 

Możesz dostarczyć je zarówno z pokarmem, jak i w postaci suplementów. Występują w warzywach i owocach. Witamina A jest najlepiej przyswajalna

w postaci prowitaminy pochodzenia naturalnego. Jej dobrym źródłem jest marchewka. Witamina E jest przeciwutleniaczem i dzięki temu opóźnia procesy starzenia się skóry.


2. Higiena
Częste mycie się w ciągu dnia żelem czy mydłem powoduje, że wraz z potem i brudem zmywasz z siebie naturalną warstwę ochronną skóry. Właśnie przez to skóra staje się przesuszona i pozbawiona swojego naturalnego pH. Nie oznacza to, że nie powinieneś się myć.

 

Jeżeli powodem częstego mycia się jest przykry zapach, powinieneś zastanowić się nad jego przyczyną. Organizm wraz z potem wydala toksyny

i bakterie. Pot zdrowego człowieka nie jest intensywny nawet po ciężkim treningu. Niezdrowe odżywianie i zanieczyszczenie organizmu przez złogi niestrawionego jedzenia są powodem przykrego zapachu potu. Jak z tym walczyć? Fabryka Siły Sklep

 

Wystarczy włączyć do diety błonnik, który wpływa na detoksykację organizmu. Należy przy tym pamiętać o piciu dużej ilości wody, która powoduje pęcznienie błonnika i zwiększa efektywność oczyszczania. Błonnik znajdziesz między innymi w jabłkach, wszelkiego rodzaju nasionach, warzywach, kaszach i produktach pełnoziarnistych.

 

Dodatkowo przy wzmożonych treningach powinieneś pomyśleć o ogoleniu włosów pod pachami. To w nich osiadają baterie, których często mimo mycia nie pozbywasz się w całości, co powoduje przykry zapach. Pamiętaj o pielęgnacji skóry po goleniu. Używaj balsamów łagodzących i nawilżających, a unikniesz nieprzyjemnych podrażnień.

 

Jak często dbasz o skórę twarzy? Jeżeli po wstaniu z łóżka twoja twarz błyszczy się, nie ma co się martwić, to naturalne zjawisko, gdyż komórki skóry wytwarzają łój będący warstwą ochronną. Aby skóra wyglądała świeżo, przemyj ją wodą i nawilż balsamem.

 

Dłonie, którymi pracujesz intensywnie na siłowni i utrzymujesz nimi hantle, sztangi, także potrzebują odpoczynku. Wystarczy kupić krem do rąk i wmasować po każdym myciu rąk jego niewielką ilość. Skóra nawilżona przestanie pękać, a odciski będą szybciej się regenerować. Pamiętaj o myciu nie tylko skóry, ale także paznokci. Ładne dłonie są wizytówką faceta. Jeśli podczas powitania podajesz zadbaną dłoń, budujesz wrażenie faceta z klasą, którego stać nie tylko na świetną sylwetkę, ale także i wygląd.

 

Jeżeli masz problem z pryszczami, może to być wynik nadmiernego poziomu testosteronu. W takim wypadku należy zadbać o kosmetyki do pielęgnacji twarzy.


3. Regeneracja
Większość ludzi między 20. a 30. rokiem życia prowadzi bardzo aktywny tryb życia. Studia, praca, obowiązki domowe oraz imprezy nie sprzyjają odpowiedniej ilości snu i odpoczynkowi. Warto jednak o to zadbać, ponieważ sen to zdrowie. W trakcie snu regenerują się komórki, organizm dożywia się tym, co zostało zjedzone w trakcie dnia.

 

Warto także zadbać o zdrowe pożywienie. Alkohol i słone przekąski nie sprawdzą się jako składniki odpowiednie do regeneracji. Jeśli będziesz przemęczony, to odbije się to na twoim wyglądzie, samopoczuciu

i wydajności. Warto więc zawsze być skoncentrowanym, wyspanym i pełnym energii, aby skutecznie pokonywać wyzwania, jakie niesie za sobą życie.