Jeżeli twój wiek mieści się w przedziale 20–30 lat, to jesteś na etapie, w którym w twoim organizmie zachodzi wiele zmian. Pozostawione samym sobie mogą odbić się w przyszłości na twoim zdrowiu i wyglądzie. Jest to czas kształtowania poglądów oraz nawyków, które później będziesz przekazywać swoim dzieciom. Im szybciej zrozumiesz mechanizmy, tym szybciej wprowadzisz zmiany na lepsze.

 

SPIS TREŚCI:

1. Witamina młodości
2. Higiena
3. Regeneracja

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 


1. Witamina młodości
Dbasz o swoją sylwetkę, by dobrze wyglądać i podobać się sobie i innym.

A pamiętasz też o dbaniu o kondycję swojej skóry? Skóra, tak jak inne organy ciała, potrzebuje witamin, by wyglądać zdrowo. Mowa o witaminach A i E odżywiających skórę i paznokcie.

 

Możesz dostarczyć je zarówno z pokarmem, jak i w postaci suplementów. Występują w warzywach i owocach. Witamina A jest najlepiej przyswajalna

w postaci prowitaminy pochodzenia naturalnego. Jej dobrym źródłem jest marchewka. Witamina E jest przeciwutleniaczem i dzięki temu opóźnia procesy starzenia się skóry.


2. Higiena
Częste mycie się w ciągu dnia żelem czy mydłem powoduje, że wraz z potem i brudem zmywasz z siebie naturalną warstwę ochronną skóry. Właśnie przez to skóra staje się przesuszona i pozbawiona swojego naturalnego pH. Nie oznacza to, że nie powinieneś się myć.

 

Jeżeli powodem częstego mycia się jest przykry zapach, powinieneś zastanowić się nad jego przyczyną. Organizm wraz z potem wydala toksyny

i bakterie. Pot zdrowego człowieka nie jest intensywny nawet po ciężkim treningu. Niezdrowe odżywianie oraz zanieczyszczenie organizmu przez złogi niestrawionego jedzenia są powodem przykrego zapachu potu. Jak z tym walczyć?

 

Wystarczy włączyć do diety błonnik. Można opisać go jako „szczotkę oczyszczającą nas od środka". Wpływa na detoksykację organizmu. Należy przy tym pamiętać o piciu dużej ilości wody, która powoduje pęcznienie błonnika i zwiększa efektywność oczyszczania. W przeciwnym razie błonnik zatka cię jak korek i skutek będzie odwrotny. Błonnik znajdziesz między innymi w jabłkach, wszelkiego rodzaju nasionach, warzywach, kaszach i produktach pełnoziarnistych.

 

Dodatkowo przy wzmożonych treningach powinieneś pomyśleć o ogoleniu włosów pod pachami. To w nich osiadają baterie, których często mimo mycia nie pozbywasz się w całości, co powoduje przykry zapach. Pamiętaj o pielęgnacji skóry po goleniu. Używaj balsamów łagodzących i nawilżających, a unikniesz nieprzyjemnych podrażnień.

 

Jak często dbasz o skórę twarzy? Jeżeli kiedy wstajesz rano, twoja twarz błyszczy się, nie ma co się martwić, to naturalne zjawisko, gdyż komórki skóry wytwarzają łój będący warstwą ochronną. Aby skóra wyglądała świeżo, przemyj ją wodą i nawilż balsamem.

 

Dłonie, którymi pracujesz intensywnie na siłowni i utrzymujesz nimi hantle, sztangi, także potrzebują odpoczynku. Wystarczy kupić krem do rąk i wmasować po każdym myciu rąk  jego niewielką ilość. Skóra nawilżona przestanie pękać, a odciski będą szybciej się regenerować. Mówiąc o dłoniach, pamiętaj o myciu nie tylko skóry, ale także paznokci. Ładne dłonie są wizytówką faceta. Jeśli podczas powitania podajesz zadbaną dłoń, budujesz wrażenie faceta z klasą, którego stać nie tylko na świetną sylwetkę, ale także i wygląd.

 

Jeżeli twoją skórę twarzy nękają pryszcze, może to być wynik nadmiernego poziomu testosteronu. W takim wypadku należy zadbać o kosmetyki do pielęgnacji twarzy.


3. Regeneracja
Większość ludzi między 20. a 30. rokiem życia prowadzi bardzo aktywny tryb życia. Studia, praca, obowiązki domowe oraz imprezy nie sprzyjają odpowiedniej ilości snu i odpoczynkowi. A warto o to zadbać, ponieważ sen to zdrowie. W trakcie snu regenerują się komórki, organizm dożywia się tym, co zostało zjedzone w trakcie dnia.

 

Warto także zadbać o zdrowe pożywienie. Alkohol i słone przekąski nie sprawdzą się jako składniki odpowiednie do regeneracji. Jeśli będziesz przemęczony, to odbije się to na twoim wyglądzie, samopoczuciu

i wydajności. Warto więc zawsze być skoncentrowanym, wyspanym i pełnym energii, aby skutecznie pokonywać wyzwania, jakie niesie za sobą życie.