Prezentujemy kolejny przepis – tym razem na szybki koktajl, który dzięki wartościom odżywczym zawartym w składnikach może być z powodzeniem wykorzystywany jako szybkie śniadanie lub alternatywa dla niezdrowych przekąsek. Sprawdźcie, w jak prosty i wygodny sposób można przyrządzić smaczny posiłek!

 

SPIS TREŚCI:
1. Niezbędne składniki
2. Sposób przyrządzenia
3. Wartości odżywcze
4. Superkoktajl – korzyści ze składników

 


1. Niezbędne składniki
– 350 g jogurtu naturalnego 0%,
– 250 g chudego sera twarogowego,
– 60 g bananów,

– 35 g orzechów nerkowca,

– 18 g miodu,

– 10 g niskotłuszczowego kakao,

– 6 g otrębów owsianych,

– 4 g cynamonu,

– 4 kostki lodu.

 

2. Sposób przygotowania

Banan obieramy ze skóry i kroimy na mniejsze plasterki. Wszystkie składniki przekładamy do wysokiego naczynia i blendujemy do uzyskania jednolitej masy. Jeżeli powstały koktajl jest za gęsty, możemy go nieco upłynnić, dodając nieco mleka bądź jogurtu.


3. Wartości odżywcze

Białko: 55,6 g
Tłuszcze: 18,2 g

Węglowodany: 75,7 g


Łączna wartość kaloryczna: 670 kcal.

4. Superkoktajl – korzyści ze składników
Składniki potrzebne do przyrządzenia koktajlu są głównie pochodzenia naturalnego. Powodem ich użycia jest przede wszystkim masa korzyści płynących z ich wartości odżywczych. Nabiał stanowi bardzo dobre źródło długo wchłanianego białka. Banany wraz z kakao, miodem i orzechami zapewnią dużą ilość energetycznych węglowodanów oraz licznych pierwiastków. Z kolei cynamon i otręby z pewnością zostaną docenione przez nasz układ pokarmowy z powodu znacznej ilości błonnika.