Orzechy to zdrowa i wartościowa przekąska, ale nie tylko. Mogą być także dobrym uzupełnieniem potraw i sałatek, wzbogacają je o cenne składniki. Zobaczcie, dlaczego warto je jeść.

 

SPIS TREŚCI:

1. Orzech – źródło witamin i składników mineralnych

2. Zawartość niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych

3. Szeroki wybór

4. Orzechy w diecie redukcyjnej

5. Źródło białka i antyoksydantów

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Orzech – źródło witamin i składników mineralnych

Orzechy są źródłem witamin z grupy B, witaminy E, fosforu, magnezu, żelaza, wapnia, potasu, cynku, sodu. Zawartość pierwiastków czy witamin zależy od poszczególnego rodzaju orzechów. Niepodważalna prawda jest taka, że ten skład powoduje, iż jedzenie orzechów poprawia pracę mózgu, wpływa na układ nerwowy, dobroczynnie działa na układ krążenia. Jedzenie orzechów zmniejsza także ryzyko cukrzycy typu 2 oraz niektórych nowotworów.


2. Zawartość niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych

W skład tłuszczu zawartego w orzechach wchodzą niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe. Dzięki nim wyregulowany jest poziom cholesterolu frakcji LDL. Mają one także właściwości przeciwzakrzepowe. Mimo że wykazują wiele dobroczynnych właściwości, są wysokokaloryczne, dlatego nie można ich jeść bez ograniczeń i należy kontrolować ich ilość.


3. Szeroki wybór

Orzechy cechuje różnorodność. Do tej cennej żywieniowo grupy można zaliczyć migdały, orzechy nerkowca, orzechy włoskie, orzechy laskowe, pistacje, orzechy arachidowe, orzechy pekan, orzechy makadamia, orzechy brazylijskie, orzechy pinii oraz orzech kokosowy. Każde z nich charakteryzują się cennym składem, warto je spróbować, by urozmaicić swoją dietę. Fabryka Siły Sklep


4. Orzechy w diecie redukcyjnej

Można by pomyśleć, że kaloryczność orzechów dyskwalifikuje je jako składnik diety odchudzającej. Na szczęście tak nie jest, wystarczy tylko kontrolować ich ilość i z powodzeniem można cieszyć się ich smakiem w diecie. Zawartość NNKT powoduje, że jedzenie orzechów wpływa na metabolizm, dodatkowo zawarty w nich błonnik powoduje uczucie sytości. Kolejną zaletą jedzenia orzechów na diecie jest fakt, że podnoszą one poziom serotoniny, która zmniejsza apetyt i dodatkowo poprawia nastrój.


5. Źródło białka i antyoksydantów

Orzechy są przede wszystkim źródłem tłuszczu, jednak należy także wspomnieć, że stanowią też dobre źródło białka roślinnego. Dzięki czemu mogą stanowić alternatywę dla wegetarian.


Ważnym składnikiem orzechów są antyoksydanty. Największa ich ilość występuje w orzechach włoskich. Związki te są bardzo potrzebne w organizmie człowieka, ponieważ dbają o dobry stan układu naczyniowo- sercowego, zapobiegają procesom starzenia, a także przeciwdziałają nowotworom.