Mięśnie rozciągane:

– mięśnie pośladkowe.

 

Pozycja wyjściowa

Leżąc na plecach z nogami ugiętymi w kolanach, załóż stopę jednej nogi na kolano drugiej nogi asystującej. Postaraj się skierować na zewnątrz kolano nogi zgiętej.

 

 

Ruch

1) Unieś tułów oraz ręce, zaplatając je na górnej części piszczeli lub z tyłu uda nogi znajdującej się na podłożu.
2) Zacznij delikatnie przyciągać założoną nogę w kierunku klatki piersiowej.
3) Rozciąganie wykonuj przez około 90–120 sekund dla jednej kończyny, staraj się systematycznie przyciągać trzymaną nogę co około 30 sekund.

 

 

  

Wskazówki

1) Podczas tego rozciągania powinnaś odczuwać rozciąganie mięśni pośladków po stronie nogi założonej na kolano. W zależności od kąta zgięcia w biodrze oraz elastyczności poszczególnych struktur mogą być odczuwalne inne części mięśni pośladkowych.
2) W przypadku braku uczucia rozciągania postaraj się wsunąć bardziej nogę rozciąganą, tak by oparciem były okolice kolana, a nie okolice kostki.
3) Monitoruj oddech – wdech łącz z aktywnością, a wydech z rozluźnieniem.