Mięśnie rozciągane:

– grupa mięśni kulszowo-goleniowych.

 

Pozycja wyjściowa

Pozycja leżąca, jedna noga wyprostowana, druga ugięta w kolanie. Ugiętą nogę unieś tak, by móc zapleść dłonie z tyłu uda. Postaraj się, aby udo było ustawione prostopadłe do podłoża.

 

 

Ruch

1) W pozycji wyjściowej zacznij delikatnie prostować kolano do momentu odczucia napięcia na tylnej ścianie uda. Staraj się minimalnie mocniej wyprostować trzymaną nogę i pozostań w tej tej pozycji około 30 sekund. 

 

 

 

Wskazówki

1) Podczas tego rozciągania powinnaś odczuwać rozciąganie mięśni grupy kulszowo-goleniowej oraz mięśnia trójgłowego łydki. W zależności od elastyczności poszczególnych struktur oraz stopnia zgięcia nogi czynnej mogą być odczuwane inne rejony mięśni rozciąganych.

2) Podczas tego rozciągania będzie odczuwalne mocne napięcie izometryczne tylnej ściany uda, dlatego rozciąganie to wykonaj z odpowiednim wyczuciem, nie staraj się maksymalnie wyprostować kolana.

3) Monitoruj oddech – wdech łącz z aktywnością, a wydech z rozluźnieniem.