Mięśnie rozciągane:

– najszerszy grzbietu.

 

Pozycja wyjściowa
W klęku podpartym wysuń rękę w przód po stronie rozciąganej za oś środkową ciała. Dłoń wysuniętej ręki ustaw wierzchnią stroną do podłoża. Drugą rękę ułóż na wysuniętej ręce, jednocześnie naciskaj na nią tak, by nie zmieniła swojej pozycji.

 

 

Ruch

1) Opieraj ciężar ciała na kolanach oraz wysuniętej ręce, postaraj się delikatnie skręcać tułów, przenoś ciężar ciała w bok na stronę wysuniętej ręki.
2) Podczas wykonywania skrętu tułowia postaraj się wykonać lekkie tyłopochylenie miednicy, szczególnie po stronie rozciąganej.
3) W tej pozycji pozostań przez około 90–120 sekund, systematycznie pogłębiaj pozycję co ok. 30 sekund.

 

 

 

Wskazówki

1) Podczas tego rozciągania powinnaś odczuwać rozciąganie mięśni najszerszych grzbietu. W zależności od ustawienia ręki czynnej oraz elastyczności poszczególnych struktur mogą być odczuwalne inne części mięśni najszerszych grzbietu.
2) W przypadku braku uczucia rozciągania postaraj się cofnąć kolana, nie zmieniaj pozycji ręki wysuniętej w przód, ruch tułowia skieruj bardziej w bok niż w dół oraz zwróć uwagę na poprawną pozycję miednicy. Możesz również spróbować delikatnie się zgarbić w odcinkach lędźwiowym i piersiowym kręgosłupa.
3) Monitoruj oddech – wdech łącz z aktywnością, a wydech z rozluźnieniem.