Mięśnie rozciągane:

– mięśnie naramienne.

 

Pozycja wyjściowa

Leżąc bokiem, wyprostuj rękę od strony podłoża i ułóż ją w poprzek swojego ciała. Palce tej dłoni skierowane w przód.

 

 

Ruch

1) Z pozycji wyjściowej zacznij skręcać ciało w stronę wyciągniętej ręki z zachowaniem kontaktu ręki z podłożem.
2) Skręt ciała utrzymuj do momentu uzyskania kontaktu klatki piersiowej z ręką pod ciałem, bez oderwania od podłoża ręki rozciąganej. W tej pozycji pozostań przez około 90–120 sekund, systematycznie pogłębiając ją co około 30 sekund.

 

 

 

Wskazówki

1) Podczas tego rozciągania powinno być odczuwane rozciąganie mięśni naramiennych po stronie ręki znajdującej się bliżej podłoża. W zależności od elastyczności poszczególnych struktur oraz względnego ułożenia ręki mogą być odczuwane inne rejony mięśnia naramiennego.
2) W przypadku odczuwania bólu w stawie ramiennym postaraj się skorygować pozycję barku poprzez jego obniżenie.
3) Monitoruj oddech – wdech łącz z aktywnością, a wydech z rozluźnieniem.