Mięśnie rozciągane:
– mięśnie czworogłowe uda.

 

Pozycja wyjściowa
Pozycja leżąca bokiem, nogi wyprostowane, naturalna krzywizna kręgosłupa zachowana.

 

 

Ruch

1) Z pozycji wyjściowej zacznij zginać nogę znajdującą się na górze, jednocześnie sięgając ręką do kostki zginanej nogi.
2) Postaraj się przyciągnąć kostkę trzymanej nogi do pośladka. W momencie odczuwania rozciągania pozostań w tej pozycji przez około 90–120 sekund, systematycznie pogłębiając pozycję rozciągania co około 30 sekund.
3) W momencie braku odczuwania rozciągania postaraj się siłą ręki trzymającej nogę ściągnąć całą nogę w tył.

 

 

 

Wskazówki

1) Podczas rozciągania powinnaś odczuwać rozciąganie mięśnia czworogłowego uda. W zależności od elastyczności poszczególnych struktur oraz względnego położenia nogi aktywnej może być odczuwalne inne miejsce rozciągania.
2) Monitoruj pozycję kolców biodrowych, utrzymuj kolce biodrowe skierowane bezpośrednio w przód, nie pozwól, by biodra przekręcały się podczas rozciągania.
3) Podczas tego rozciągania postaraj się utrzymać neutralną pozycję miednicy.
4) Monitoruj oddech – wdech łącz z aktywnością, a wydech z rozluźnieniem.