Mięśnie rozciągane:
– mięśnie piersiowe.

 

Pozycja wyjściowa
Leżąc przodem, wysuń jedną rękę – strony rozciąganej – w przód tak, by jej łokieć znalazł się na wysokości ucha. Asystującą rękę ustaw na wysokości kompleksu barkowego tak, by cała dłoń miała kontakt z podłożem, a jej przedramię było prostopadłe do podłoża.

 

  

Ruch
1) Przed wykonaniem rozciągania postaraj się przybliżyć łopatkę w kierunku kręgosłupa po stronie rozciąganej.
2) Odpychając się ręką asystującą, przekładaj nogę po stronie ręki asystującej za oś ciała, postaraj się wykonać skręt tułowia w kierunku ręki rozciąganej.
3) W tej pozycji postaraj się oddalać klatkę piersiową/mostek od ręki rozciąganej. Rozciąganie wykonuj przez około 90–120 sekund, systematycznie pogłębiając tę pozycję co około 30 sekund.

 

 

 

Wskazówki
1) Podczas rozciągania powinno być odczuwane rozciąganie mięśni piersiowych. W zależności od ustawienia ręki czynnej oraz elastyczności poszczególnych struktur mogą być odczuwane inne części mięśni piersiowych.
2) W przypadku odczuwania bólu w stawie ramiennym należy zwrócić szczególną uwagę na punkt 3. w części: Pozycja wyjściowa.
3) W zależności od ustawienia ręki rozciąganej możesz zmieniać obszar rozciągania mięśnia piersiowego.
4) Monitoruj oddech – wdech łącz z aktywnością, a wydech z rozluźnieniem.