Mięśnie rozciągane:

– mięsień brzuchaty łydki,
– mięsień płaszczkowaty łydki.

 

Pozycja wyjściowa

Z pozycji stojącej wykonaj wykrok na odległość, która pozwoli na zachowanie kontaktu pięt z podłożem. Ręce oprzyj na ścianie bądź stabilnym przedmiocie.

 

 

Ruch

1) Z pozycji wyjściowej, zginając kolana, zacznij przenosić ciężar ciała w przód, jednoczenie utrzymując ciągły kontakt całej stopy z podłożem.
2) W momencie odczuwania rozciągania pozostań w tej pozycji przez około 30 sekund lub do momentu odczucia rozluźnienia mięśni, by następnie pogłębić pozycję. 
3) Rozciąganie wykonuj przez około 90–120 sekund dla jednej kończyny, a następnie zamień pozycję nóg.

 

 

 

Wskazówki

1) Podczas tego rozciągania powinnaś odczuwać rozciąganie mięśni podudzi. W zależności od odległości wykroku oraz elastyczności poszczególnych struktur mogą być odczuwane inne części mięśni łydki.
2) Odległość wykroku jest kwestią indywidualną. Gdy podczas rozciągania unosisz pięty, wówczas zmniejsz odległość wykroku. 
3) Możesz również zmienić ustawienie stóp, kierując je na zewnątrz lub do wewnątrz, zmieni to obszar rozciąganego mięśnia. 
4) Monitoruj oddech – wdech łącz z aktywnością, a wydech z rozluźnieniem.