Mięśnie rozciągane:

– mięśnie najszersze grzbietu.

 

Pozycja wyjściowa

1) Stań w lekkim rozkroku na odległość rąk od stabilnego elementu, którego możesz się mocno złapać.
2) Strona bardziej oddalona od miejsca zaczepienia rąk będzie stroną rozciąganą.
3) Ręką po stronie rozciąganej sięgnij powyżej głowy i złap się stabilnego przedmiotu. Drugą ręką asystującą złap się na wysokości biodra.
4) Przyjmij postawę lekko zgarbioną w odcinku piersiowym, łokcie lekko zgięte.

 

 

Ruch

1) W pozycji wyjściowej wykonaj obrót tułowia w kierunku zewnętrznym, jednoczenie wysuwając biodra również w kierunku zewnętrznym, jakbyś chciała przenieść cały ciężar ciała na nogę będącą bardziej oddaloną od miejsca zaczepienia.
2) W tej pozycji pozostań około 90–120 sekund, systematycznie pogłębiając pozycję co około 30 sekund.

 

 

 

Wskazówki

1) Podczas tego rozciągania powinno być odczuwane rozciąganie mięśni najszerszych grzbietu. W zależności od ustawienia ręki czynnej oraz elastyczności poszczególnych struktur mogą być odczuwane inne części mięśni najszerszych grzbietu.
2) Monitoruj oddech – wdech łącz z aktywnością, a wydech z rozluźnieniem.