Aktywność fizyczna oraz zbilansowana dieta są niezwykle istotne, aby utrzymać dobrą formę. Niestety każdego prędzej czy później dopada spadek motywacji. Jakie są skuteczne sposoby na zmotywowanie się do stosowania diety oraz wykonywania regularnych treningów?

 

SPIS TREŚCI:

1. Jak odnaleźć motywację

2. Jak zmienić nawyki żywieniowe

3. Jak zmotywować się do regularnej aktywności fizycznej

4. Podsumowanie

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Jak odnaleźć motywację
Bardzo często osoby, które chcą coś zmienić w swoim życiu i rozpocząć przygodę ze zdrowym odżywianiem i regularną aktywnością fizyczną, nie mają przygotowanego planu działania. Słowa „zaczynam od jutra” nie motywują wystarczająco do podjęcia konkretnych działań.

 

Kolejny dzień zaczyna się dokładnie tak samo jak poprzedni – szybkie śniadanie w biegu, praca, stres, zakupy, nieustanny brak czasu – to wszystko sprawia, że rezygnujemy z postanowień. Wiele osób zastanawia się, jak wytrwać, regularnie uprawiać aktywność fizyczną oraz spożywać zdrowe posiłki.

 

Czy motywacja osób, które prowadzą zdrowy tryb życia, jest wyższa? Otóż niekoniecznie. Na proces wdrożenia zmian składa się kilka elementów – motywacja jest jednym z najważniejszych, aczkolwiek duże znaczenie ma również wytrwałość w dążeniu do celu. Podstawą zmian jest także odpowiedni plan działania adekwatny do wyznaczonego celu.

 

Warto zadać sobie pytanie, dlaczego chcę rozpocząć regularną aktywność fizyczną i wdrożyć zbilansowaną dietę. Dla jednych będzie to chęć osiągnięcia wymarzonej sylwetki, dla innych poprawa zdrowia i sprawności fizycznej, jeszcze dla innych – poprawa wyników w określonej dyscyplinie sportowej. Dążenie do osiągnięcia założonego celu jest długotrwałym procesem, zwłaszcza jeżeli chodzi o utratę masy ciała.

 

Redukcja tkanki tłuszczowej jest stosunkowo trudna, jednak utrzymanie wypracowanych efektów dla wielu osób może okazać się jeszcze trudniejsze, dlatego na każdym etapie trzeba dbać o wzmacnianie motywacji.

 

Warto zaznaczyć, że jakiekolwiek odstępstwa od realizacji planu, czy to treningowego, czy dietetycznego, nie powinny być traktowane jako porażka czy przegrana, lecz potknięcia, z których można wyciągnąć odpowiednie wnioski. Negatywne myślenie może tylko utrudnić dalszą realizację celu.

 

2. Jak zmienić nawyki żywieniowe
Wprowadzenie prawidłowo zbilansowanej diety z ujemnym bilansem energetycznym w połączeniu z aktywnością fizyczną może być dla wielu osób nie lada wyzwaniem. Aby wytrwać na diecie, warto przede wszystkim zacząć od zmiany sposobu myślenia. Dieta nie powinna być przykrym obowiązkiem, lecz sposobem żywienia na całe życie. Zmiana nawyków żywieniowych z pewnością przyniesie liczne korzyści zarówno sylwetkowe, jak i zdrowotne.

 

Osoby, które wdrażają dietę, powinny posiadać podstawową wiedzę z zakresu zdrowego żywienia. Dlaczego? Kiedy wiemy, jak dany produkt wpływa na organizm, zdecydowanie łatwiej jest utrzymać założenia diety. Ponadto warto pamiętać, że kształtowanie sylwetki, a zwłaszcza redukcja tkanki tłuszczowej, to proces długotrwały, dlatego najważniejsza jest cierpliwość. Nie warto ulegać zachciankom, należy unikać emocjonalnego jedzenia (np. w sytuacji stresowej) czy odmawiać przekąsek, kiedy ktoś nas częstuje.

  Fabryka Siły Sklep

Kolejnym ważnym aspektem jest wsparcie otoczenia, zwłaszcza najbliższych. Dla przykładu – jeżeli cała rodzina postanowi zmienić nawyki żywieniowe, zdecydowanie łatwiej będzie osiągnąć cel. Wsparcie bliskich jest dodatkową motywacją do działania.

 

3. Jak zmotywować się do regularnej aktywności fizycznej
Regularny wysiłek fizyczny może przynieść wiele korzyści zdrowotnych, poprawić samopoczucie oraz zwiększyć ilość energii w ciągu dnia. Niestety obecnie wiele osób nie poświęca wystarczającej ilości czasu na uprawianie sportów. Jedną z wymówek jest brak chęci do działania.

 

Jak zmotywować się do regularnego wysiłku fizycznego? Otóż dla wielu osób aspekt zdrowotny aktywności jest jedną z największych motywacji. Poprawa samopoczucia oraz pozytywny wpływ zarówno na zdrowie fizyczne, jak i psychiczne to skuteczna zachęta do regularnych ćwiczeń.

Kolejną motywacją jest wymarzony wygląd. Wielu z nas chce posiadać smukłą, wyrzeźbioną sylwetkę, a to można osiągnąć m.in. dzięki regularnym ćwiczeniom.

 

Dobre samopoczucie wywołane wydzielaniem endorfin po każdym treningu również skutecznie zachęca do podjęcia regularnej aktywności fizycznej. Czasami nie chce nam się wyjść na trening, jednak to po jego wykonaniu mamy największą satysfakcję.

 

W skutecznym zmotywowaniu się do aktywności fizycznej może również pomóc partner treningowy. Jeśli umówimy się z kimś na trening, trudniej znaleźć wymówkę, żeby z niego zrezygnować.

 

Nic tak nie zachęca do działania i sumiennej realizacji ustalonych planów dietetyczno-treningowych jak widoczne efekty. Kontrola progresu, wykonywanie zdjęć sylwetki oraz pomiary są niezwykle istotne i przydatne zwłaszcza w momencie zwątpienia.

 

4. Podsumowanie
Prawidłowo zbilansowana dieta oraz aktywność fizyczna są niezwykle istotne dla osób, które chcą zachować zdrowie oraz sprawność fizyczną na długie lata. Niestety bardzo często na którymś etapie realizacji planów zaczyna brakować motywacji do działania.

 

Warto świadomie podejść do zmian dotychczasowych nawyków. Wsparcie bliskich osób również może dodatkowo motywować do dalszej pracy. Mierzenie progresu i widoczne efekty są najskuteczniejszą zachętą. Trzeba przede wszystkim uwierzyć w siebie i wytrwale dążyć do osiągnięcia celu!