Okres masowania w przypadku osób, które nie startują w zawodach, trwa w najlepsze cały rok bądź powoli dobiega końca przed nadejściem lata. W artykule przedstawiono najlepsze ćwiczenia, dzięki którym uzyska się maksymalną hipertrofię mięśni nóg! Mięśnie nóg często są pomijane przez wielu ćwiczących. Na całe szczęście coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że takie postępowanie w sportach sylwetkowych nie jest miarodajne. Po prostu warto trenować mięśnie nóg. Wszystko o tym, jak rozbudować masę mięśni nóg, znajduje się poniżej!

 

SPIS TREŚCI:
1. Przysiady – idealne ćwiczenie na mięśnie nóg
2. Masywne mięśnie nóg – dobij targu z pomocą suwnicy

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Przysiady – idealne ćwiczenie na mięśnie nóg

Przysiady można wykonywać na wiele sposobów. Świetnie angażują mięśnie nóg.

 

Po pierwsze można opuszczać ciało do kąta 45 stopni. Wówczas wykonuje się tzw. półprzysiady, świetne rozwiązanie, jeśli chodzi o dobicie zmęczonych nóg po treningu.

 

Pełen przysiad wykonuje się z kolei dotąd, aż uda znajdą się przynajmniej równolegle do ziemi. Oczywiście pogłębienie kąta w przypadku osób początkujących może być ryzykowne, niemniej jednak jest to świetny sposób na zaangażowanie większej liczby włókien mięśniowych.

 

W prawidłowo wykonanym przysiadzie nie można się garbić oraz nie należy wysuwać kolan poza pionową linię wyznaczoną końcami palców u stóp. W pierwszym przypadku obciąża się kręgosłup, w drugim zaś negatywnie wpływa się na stawy kolanowe. Bolące kolana mogą świadczyć o tym, że trzeba uważniej ćwiczyć!

 

Ćwiczenie to może być wykonane bez obciążenia, z hantelkami oraz sztangą trzymaną na mięśniach czworobocznych, tzw. kapturach oraz na przednim aktonie mięśni naramiennych. W przypadku przysiadów ze sztangą trzymaną z przodu warto wykorzystać maszynę Smitha.

 

Dodatkowo przysiady mają działanie wzmacniające nie tylko mięśnie nóg. Pomagają również uzyskać silne mięśnie brzucha, które biorą czynny udział w tym ćwiczeniu.

 

2. Masywne mięśnie nóg – dobij targu z pomocą suwnicy

Świetny przyrząd do maksymalnego zmęczenia mięśni nóg. Można na nią nakładać o wiele większe ciężary niż na sztangę i nie trzeba obawiać się, że w ten sposób naraża się na uszkodzenie kręgosłupa.

 

Jeśli chodzi o samo ćwiczenie, to warto starać się opuszczać ciężar maksymalnie, natomiast podczas wypychania suwnicy nie wykonywać tzw. przeprostu, który destrukcyjnie wpływa na stawy kolanowe. Należy pamiętać o tym, że cały czas trzeba kontrolować ciężar, dlatego obciążenie musi być dobierane rozsądnie. Fabryka Siły Sklep

 

Ćwiczenie to w połączeniu z przysiadami maksymalnie zaangażuje do wzrostu włókna mięśniowe umiejscowione w nogach! Ich połączenie świetnie nadaje się do budowania masy mięśni nóg.

 

REKLAMA
16-krotny Mistrz Świata Jarosław Olech stosuje Nr 1 na wzrost siły i masy mięśniowej
Darmowa dostawa!
+ Indywidualny plan dietetyczny + Poradnik treningowy