Nogi to najobszerniejsza partia mięśniowa w ludzkim ciele. Wiele zwłaszcza początkujących osób unika treningu nóg jak ognia. Takie rozwiązanie mija się z celem. W końcu kulturystyka to sport, który ma rozwijać całe ciało, a kończyny dolne to znak rozpoznawczy wielu kulturystów. Trening siłowy nóg jest więc obowiązkowy jak trening klatki piersiowej czy innej partii mięśniowej!

 

SPIS TREŚCI:
1. Trening siłowy nóg to równomierny rozwój całego ciała
2. Ćwiczenia siłowe nóg to więcej hormonów
3. Brak kontuzji

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

Samo bieganie czy jazda na rowerze to zdecydowanie za mało. Kompletny trening nóg można wykonać nawet w garażowej siłowni. Wystarczy jedynie odpowiednio przygotowany plan treningowy.

 

1. Trening siłowy nóg to równomierny rozwój całego ciała

W sportach sylwetkowych bardzo ważny jest równomierny rozwój sylwetki, dlatego niedopuszczalne jest notoryczne pomijanie niektórych partii mięśniowych. Niestety najczęściej pomijany jest trening nóg. Jest to karygodne podejście, bowiem dysproporcje w muskulaturze mogą wpływać negatywnie na osiągane wyniki siłowe czy wydolnościowe, pogarszać stan zdrowia oraz być powodem wolniejszego rozwoju pozostałych mięśni.

 

Jak więc widać, trening nóg jest potrzebny, aby w pełni rozwijać całe ciało!

 

2. Ćwiczenia siłowe nóg to więcej hormonów

Podczas wykonywania przysiadów przysadka mózgowa wtłacza do organizmu ogromne ilości HGH – naturalnego ludzkiego hormonu wzrostu.

 

Co to oznacza? Dzięki hormonowi wzrostu, który uwalnia się w czasie treningu nóg, nie tylko szybciej rozbuduje się mięśnie, ale również wzmocni cały organizm. Jest to hormon anaboliczny przyczyniający się do rozrostu struktur mięśniowych. Fabryka Siły Sklep

 

Należy pamiętać o tym, że rozbudowane nogi mają istotny wpływ na rozwój pozostałych partii mięśniowych. Zaniechanie ich treningu może osłabić ten rozwój, spowolnić nie tylko efekty, ale także czas zmiany sylwetki.

W skrajnych przypadkach wyniki mogą być wręcz niezauważalne.

 

A czy każdemu ćwiczącemu nie chodzi o to, aby rozwijać w pełni swoje ciało?

 

3. Brak kontuzji

Silne nogi to podstawa w życiu codziennym. To właśnie na nich spoczywa ciężar ciała. Jeśli wykonujesz trening nóg, nie tylko zmieniasz ich wygląd, zwiększasz siłę, ale również wzmacniasz powięzi, stawy, ścięgna, czyli wszystko, co utrzymuje w ryzach połączenia mięśniowo-kostne. Dzięki temu jesteś bardziej odporny na urazy, uderzenia.

 

Z takim podejściem do treningu nóg bez problemu poradzisz sobie z biegiem do autobusu, a także bez obaw o kontuzję pograsz ze znajomymi w piłkę nożną.

 

Jak widać, trening nóg niesie za sobą wiele korzyści w życiu codziennym.

Z jego pomocą wzmocnisz postawę, rozwiniesz całe ciało, będziesz zdrowszy.