Zdarza się czasem tak, że wstając rano, nie ma się ochoty na nic. Podniesienie się z łóżka to większy wysiłek niż najcięższy trening. Dlatego właśnie ważne jest nastawienie. Dzisiejszy artykuł pragnę poświęcić tematyce treningu mentalnego. Mózg jest mięśniem takim samym jak serce czy biceps. Nie używany zanika. Arnold Schwarzenegger mawiał, że kiedy nie miał nastroju na trening, po prostu zmieniał nastrój. Podam kilka sposobów na pozytywne nastawienie przed treningiem.

 

SPIS TREŚCI:

1. Trening mentalny – automotywacja
2. Motywacja zewnętrzna
3. Mój ulubiony sposób
4. Planowanie

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Trening mentalny – automotywacja
Część ludzi nie potrzebuje być motywowana przez kogoś innego. Powtarzają sobie codziennie, a nawet kilka razy dziennie, że są najlepsi. Robią to tak długo, aż w to uwierzą. I taka niezachwiana wiara sprawia, że są w stanie przenosić góry.

 

Sposób ten nazywa się afirmacją. Układamy w głowie szczegółową wizję tego, co chcemy osiągnąć. Im więcej szczegółów, tym większe prawdopodobieństwo, że stanie się ona rzeczywista. Taką afirmację powtarzamy co najmniej 2 razy dziennie, rano i wieczorem.

 

2. Motywacja zewnętrzna
Motywacja wewnętrzna jest równie ważna jak ta zewnętrzna. Stanowi często siłę napędową dla ludzi o niskiej samoocenie. Takie osoby starają się upodobnić do swojego idola. Robią dokładnie to samo co on, żeby osiągnąć takie same rezultaty. Skupiają się na celu, do którego dążą.

 

Potrzebują jednak często wsparcia w swoich dążeniach. Dla nich bezwzględnie ważne jest odpowiednie otoczenie. W motywacji zewnętrznej ważną rolę odgrywają między innymi filmy motywacyjne, których dużą ilość można znaleźć w internecie.

  Fabryka Siły Sklep

3. Mój ulubiony sposób
Moim ulubionym sposobem jest „kotwica”. Zauważyć można, jak często najlepsi sportowcy przed występem słuchają muzyki. Ma ona wprowadzić ich w odpowiedni nastrój. Każdy z nas ma jakąś piosenkę, która dobrze mu się kojarzy, czy też ulubioną koszulkę, którą nosi i czuje się świetnie.

 

Są to przykłady kotwic wprowadzających nas w odpowiedni nastrój. Kiedy słucham motywacyjnej muzyki, jestem w stanie zrobić cięższy trening niż bez niej. Dzieje się tak dlatego, że całą moja uwaga skierowana jest w jedną stronę. Koncentruję się na treningu.


95% tego, kim jesteśmy i co osiągniemy w życiu, zależy od naszej podświadomości. Dlatego właśnie trening mentalny i pozytywne nastawianie oraz budowanie charakteru są bezwzględnie ważne, jeśli chcemy osiągnąć sukces w jakiejkolwiek dziedzinie.

 

Ciężarowiec przed pobiciem rekordu często koncentruje się długie minuty. W głowie układa obraz, że już tego dokonał. W ten sposób programuje swoje ciało do odpowiedniego wysiłku.

 

4. Planowanie
Warto również planować z wyprzedzeniem, co chcemy zrobić. Łatwiej jest nastawić się do działania, które jest wcześniej zaplanowane, ponieważ jest nam znane. Nie stanowi zaskoczenia dla naszej świadomości. Nie bez powodu bez planu treningowego i określonego celu nie osiągnie się tak dobrych rezultatów jak z takim planem.

 

Planowanie jest również formą umowy wewnętrznej. Kiedy nie mam ochoty zrobić czegoś, co wiem, że jest moim obowiązkiem – pytam sam siebie, jak będę w stanie patrzeć w lustro, jeśli zawiodę.