Każdy, kto choć raz zaczynał swoją przygodę z regularną aktywnością fizyczną, wie, jak trudne są początki. Często brakuje motywacji i wytrwałości w dążeniu do osiągnięcia wyznaczonego celu. W takim przypadku dobrym rozwiązaniem jest znalezienie partnera treningowego, który może pomóc w uzyskaniu satysfakcjonujących efektów. Dlaczego warto trenować w parze?

 

SPIS TREŚCI:

1. Trening w parze to lepsza motywacja?

2. Trening w parze – jaką aktywność fizyczną wybrać

3. Dobry partner treningowy to podstawa

4. Trening w parze czy trening grupowy

5. Postaw na dobrą zabawę

6. Podsumowanie

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Trening w parze to lepsza motywacja?
Dla wielu osób treningi w parze wiążą się z większą motywacją. Przede wszystkim trudniej znaleźć wymówkę, żeby opuścić zaplanowaną wspólną jednostkę treningową. Rywalizacja w parze, wspólne treningi, wzajemny doping mogą nie tylko wpłynąć na zdrowie człowieka, ale także sprawić wiele radość. Są świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą nawiązać nowe znajomości.

 

Warto zaznaczyć, że większość osób po prostu bardziej stara się, kiedy trenuje z drugą osobą. Spojrzenie przyjaciółki, partnera czy znajomego jest bardzo motywujące. Ponadto każdy chce wypaść jak najlepiej, dlatego osiągane wyniki, np. siłowe, mogą być dużo wyższe. Trening w parze może być bardzo dobrą motywacją treningową, jednak nie jest to złotą regułą. Są osoby, które nie wyobrażają sobie treningu z kimś innym, nie potrafią się wtedy skupić i zdecydowanie wolą ćwiczyć same.

 

2. Trening w parze – jaką aktywność fizyczną wybrać
Podczas treningów w parze sprawdzi się niemal każda forma aktywności fizycznej. Dla miłośników treningów siłowych motywująco może działać chodzenie na siłownię z drugą osobą. Ponadto partner treningowy skontroluje technikę ćwiczeń, a w razie potrzeby będzie asekurował ćwiczącego. Osoby trenujące razem nawzajem się dopingują. Dzięki temu trening może być wykonywany w sposób bardziej efektywny.

 

Osoby, które preferują aktywność aerobową, również z powodzeniem mogą trenować w parze. Dłuższe bieganie, wycieczka rowerowa czy jazda na nartach z partnerem treningowym mogą być świetną przygodą. Wspólne spędzanie czasu wolnego w sposób aktywny może przynieść wiele korzyści zarówno w kontekście zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Co dwie głowy, to nie jedna, więc pomysłów na trening jest dwa razy więcej! Ponadto próbowanie nowych rzeczy jest zdecydowanie łatwiejsze, kiedy obok znajduje się druga osoba.

  Fabryka Siły Sklep

3. Dobry partner treningowy to podstawa
Przed rozpoczęciem treningów w parze należy zastanowić się nad wyborem partnera treningowego. Ważne, aby ta osoba również była zmotywowana do podjęcia aktywności treningowej, punktualna i nie szukała wymówek. Dobrze również wybrać partnera treningowego o podobnych preferencjach dotyczących wysiłku fizycznego. Dobór odpowiedniej i satysfakcjonującej aktywności dla obu osób będzie wtedy łatwiejszy.

 

Jeśli ktoś zdecyduje się np. na wspólne bieganie, warto wybrać partnera treningowego o podobnym poziomie zaawansowania. Dzięki temu łatwiej będzie dopasować odpowiednią intensywność treningową. Zbyt lekkie treningi nie będą w pełni satysfakcjonujące, z kolei zbyt ciężkie, przekraczające aktualne możliwości, szybko zniechęcą do podejmowania dalszej aktywności fizycznej.

 

4. Trening w parze czy trening grupowy
To kwestia bardzo indywidualna i zależy od preferencji, rodzaju aktywności fizycznej oraz celu. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. Obecnie wiele klubów fitness posiada szeroką ofertę zajęć grupowych, zatem każdy może znaleźć coś dla siebie. Organizowane są również zajęcia na świeżym powietrzu, np. joga czy grupowe bieganie lub wycieczki rowerowe.

Miłośnicy zajęć grupowych mogą osiągać równie dobre wyniki treningowe. Jeżeli ktoś jest bardziej zmotywowany do treningu, kiedy ćwiczy w grupie i poznaje nowe osoby, zdecydowanie warto postawić na tego rodzaju aktywność fizyczną. Z kolei jeśli ktoś nie przepada za dużym gronem osób, wtedy może zdecydować się na treningi w parze.

 

5. Postaw na dobrą zabawę
Treningi w parze to również czas na lepsze poznanie swojego partnera treningowego i dobrą zabawę. Warto zaznaczyć, że aktywność fizyczna powinna przede wszystkim sprawiać przyjemność, więc dobrze wybrać treningi dopasowane do indywidualnych preferencji. Wtedy poza licznymi korzyściami zdrowotnymi można również miło spędzić czas i efektywnie dążyć do wyznaczonego celu.

 

6. Podsumowanie
Treningi w parze są bardzo dobrą formą aktywności fizycznej dla osób, które nie lubią trenować same i potrzebują dodatkowej motywacji. Aktywność fizyczna z partnerem treningowym ma dużo zalet, jednak nie jest to dobre rozwiązanie dla wszystkich. Każdy jest inny i są osoby, które po prostu lubią trenować same – tylko w ten sposób są w stanie zrealizować swoje założenia.

 

Jeśli ktoś zdecyduje się na trening w parze, należy wybrać odpowiedniego partnera treningowego, który będzie wsparciem podczas aktywności. Należy również zwrócić uwagę na poziom zaawansowania w poszczególnych dyscyplinach sportowych oraz podobne zainteresowania, ułatwi to planowanie wspólnej aktywności fizycznej.

 

Osoby, które wolą ćwiczyć w większym gronie, mogą zdecydować się na treningi grupowe. Oferta zajęć fitness jest bardzo szeroka, zatem każdy może znaleźć coś dla siebie. Ważne, aby czerpać jak najwięcej radości z ćwiczeń i dobrze się bawić!