Odżywki przed treningiem? Jasne, że tak! Tylko jakie? Właśnie z tym pytaniem zmaga się wiele osób ćwiczących na siłowni. Jak widać, posiłek przed treningiem to nie wszystko i bardzo ważne jest to, aby zaopatrzyć się w suplementy diety, które zapewnią możliwie najlepszy trening siłowy.

 

SPIS TREŚCI:
1. Białko przed treningiem
2. Węglowodany
3. Kreatyna
4. BCAA

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Białko przed treningiem

Suplementy diety na masę? Idealne suplementy diety dla mężczyzn? Najczęstszą odpowiedzią z pewnością będzie odżywka białkowa.

 

Odpowiednią ilość białka przed treningiem powinno dostarczyć się w posiłku przedtreningowym, który należy zjeść około 45–60 minut przed rozpoczęciem treningu z ciężarami na siłowni.

 

Białko najlepiej czerpać ze źródeł zwierzęcych, gdyż tylko takie białko jest pełnowartościowe. Idealnym rozwiązaniem będzie jedna z następujących pozycji: filet z piersi indyka, wołowina lub łosoś.

 

Białka roślinne (poza soją) nie zawierają kompletnego łańcucha aminokwasów, więc przez to są uznawane za białka gorsze jakościowo, choć warto uwzględnić je w zbilansowanej diecie.

 

2. Węglowodany

Czy istnieją suplementy diety dla sportowców dostarczające energii przed treningiem i nie będące przedtreningówką? Przykład poniżej!

 

Przed samym treningiem warto dostarczyć organizmowi dodatkowych pokładów energii, co zapewni siłę na długi oraz wyczerpujący trening. Jednym z suplementów diety, który można zażyć przed ćwiczeniami w celu zwiększenia zdolności wysiłkowych, jest preparat carbo.

 

Suplement diety carbo to zbiór szybko przyswajanych węglowodanów, które w krótkim czasie po spożyciu dostarczają niezbędnej dawki energii.

 

3. Kreatyna

Kreatyna jest suplementem diety, którego przyjmowanie w okresie okołotreningowym, a więc też przed treningiem, jest niezwykle popularne. Dostępne są różne formy tego suplementu diety, najpopularniejsze to:

– monohydrat kreatyny,

– jabłczan kreatyny,

– stacki kreatynowe (mix różnych form kreatyny).

 

Kreatyny stosowana przed treningiem zwiększa zdolności wysiłkowe podczas ćwiczenia, wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej oraz działa pobudzająco na rozrost struktur mięśniowych. Wspomaga więc plan treningowy na masę mięśniową, a także trening ukierunkowany na odchudzanie.

 

Wraz z białkiem kreatyna stanowi najbardziej popularne, skuteczne i często według opinii użytkowników najlepsze suplementy diety.

 

W produktach żywnościowych najwięcej kreatyny znajduje się w wołowinie.

 

4. BCAA

Aminokwasy rozgałęzione BCAA to suplement diety, który często jest niedoceniany, jednak stanowi bardzo istotną pozycję na liście suplementów w sportach sylwetkowych.

 

Przyjmowanie BCAA wspomaga rozbudowę struktur mięśniowych oraz regenerację po treningu. Przyjmowanie produktu przed treningiem dodatkowo działa osłaniająco na mięśnie, chroni je przed degradacją podczas długich i wyczerpujących treningów.