Kwas chlorogenowy to organiczny związek chemiczny będący naturalnym przeciwutleniaczem. Występuje on w takich produktach jak głóg, karczoch, pokrzywa czy yerba mate. Jednym z jego łatwo przyswajalnych źródeł jest ekstrakt z zielonej kawy. W naszym artykule postaramy się nieco przybliżyć korzyści płynące ze stosowania tego preparatu.

 

SPIS TREŚCI:

1. Zielona kawa – opis

2. Kiedy stosować?

3. Jak działa ekstrakt z zielonej kawy?

4. Suplementacja i działania niepożądane

 

 

1. Zielona kawa – opis

Ekstrakt z zielonej kawy stanowi skarbnicę kwasu chlorogenowego – związku będącego powszechnie występującym antyoksydantem w tkankach roślinnych. Ekstrakt powstaje z ziaren palonej kawy, a jego skład chemiczny jest bardzo podobny do formuły zawartej w nasionach. Zasadnicza różnica dotyczy liczby cząsteczek wcześniej wspomnianego kwasu, która jest większa w opisywanej esencji.

 

2. Kiedy stosować?

Mnogie zastosowanie wyciągu z zielonej kawy jest podyktowane właściwościami kwasu chlorogenowego. Do jego głównych działań należą: regulowanie pracy wątroby, lepsze wchłanianie związków tłuszczowych, obniżenie ryzyka pojawienia się miażdżycy, pobudzenie ze względu na występującą kofeinę, poprawa sił witalnych, redukcja nadmiernej masy ciała.

 

Tu kupisz ten produkt Kawa zielona mielona Salena - 500g -66% (4.88) Kawa zielona mielona Salena - 500g 13,99 zł 41,00 zł Sprawdź Teraz!

3. Jak działa ekstrakt z zielonej kawy?

Wywar z zielonej kawy stanowi zarówno główny, jak i pośredni element walki z nadwagą i otyłością. Niejednokrotnie przywoływany kwas pośredniczy w działaniu wyciągu ze względu na bardzo łatwe wchłanianie przez organizm. Warto również wspomnieć o kilku ważnych kwestiach.

 

Po pierwsze mechanizm działania ekstraktu nie jest do końca poznany – przyjmuje się, że jego odchudzające właściwości są podyktowane zapobieganiem absorpcji węglowodanów z jelit po posiłku. Po drugie należy pamiętać, że efekty z suplementacji tego produktu są zauważalne, ale sam produkt nie jest tak skuteczny, jak inne preparaty na odchudzanie. Nie zmienia to faktu, że mamy tu do czynienia z naturalną substancją, która jest bezpieczniejsza niż pozostałe syntetyczne związki.

 

4. Suplementacja i działania niepożądane

Badania naukowe poruszające kwestie oddziaływania zielonej kawy na ludzki organizm podają zalecane porcje tego preparatu. Dawki zostały określone na bazie korelacji do zawartości kwasu chlorogenowego:

– 240–600 mg w połączeniu z 50% suplementu z kwasem chlorogenowym;

– 600–1500 mg w sprzężeniu z 20% suplementu posiadającego powyższy związek;

– 1,200–3,00 mg w zestawieniu z 10% suplementu zawierającego wspomniany kwas.

 

Głównymi przeciwwskazaniami do rozpoczęcia stosowania preparatów

z zieloną kawą są wszelkiego rodzaju stany nadwrażliwości na ten składnik oraz niski poziom glukozy we krwi. Ponadto kobiety w ciąży przed przystąpieniem do stosowania takowych produktów powinny wcześniej skonsultować się z lekarzem.