Aby określić, czy potrzebujesz suplementacji białkiem i jakie białko będzie dla ciebie najlepsze – musimy przeanalizować kilka czynników. Dogłębna weryfikacja twojego planu żywieniowego pozwoli dokładnie określić, czego potrzebujesz i co najlepiej sprawdzi się w twoim przypadku.

 

SPIS TREŚCI:

1. Powiedz mi co jesz, a powiem ci, kim jesteś

2. Czego oczekujesz od białka?

3. Dopasuj rodzaj białka do swoich potrzeb

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Powiedz mi co jesz, a powiem ci, kim jesteś

Masz już cel, masz już plan treningowy, masz już ułożoną dietę i jasne wyobrażenie siebie w lustrze? Bardzo dobrze! Teraz czas wybrać takie białko, które relatywnie pomoże ci osiągnąć zamierzone cele. Nikt nie jest

w stanie zaprzeczyć faktowi, że dobrej jakości odżywka białkowa efektywnie wspomaga przestrzeganie zbilansowanej diety i ograniczanie apetytu na bezwartościowe słodycze.

 

Wielu sportowców ma zróżnicowane zapotrzebowanie na białko. Amator kulturysta nie potrzebuje go wiele. Zawodowiec dysponujący duża masą mięśniową ma ogromne zapotrzebowanie na proteiny. Dostarczenie ich z diety bywa kłopotliwe, dlatego warto sięgnąć w takim przypadku po m.in. białko serwatkowe. Dobrej klasy odżywka białkowa jest wtedy niezastąpiona. Dieta to podstawa, ale gdy nie można jej uzupełnić tradycyjnie – trzeba sięgnąć po białko.

 

Dieta białkowa zwana dietą Dukana również wymaga nierzadko sięgnięcia po suplement białkowy i do osób na takiej diecie kieruję również moje słowa.

 

2. Czego oczekujesz od białka?

Odpowiedz sobie, czego oczekujesz od odżywki białkowej? Jeżeli nabrania masy mięśniowej, to muszę cię rozczarować. Od białka jako takiego mięśnie nie urosną. Suplement uzupełnia dietę i tylko razem z nią wspomaga budowanie mięśni.

Musisz również wiedzieć, czy nie grozi ci skaza białkowa lub inne poważne schorzenie, które eliminuje większość suplementów białkowych.

Gdy już wiesz to wszystko, możesz wybrać konkretną formę białka w suplemencie i pomóc sobie dojść do obranego celu w odrobinę prostszy sposób.

  Fabryka Siły Sklep

3. Dopasuj rodzaj białka do swoich potrzeb

Wybór rodzaju białka uzależniony jest do tego, kiedy chcemy je przyjmować i co chcemy nim konkretnie uzupełnić. Jeżeli masz problem z jedzeniem ostatniego posiłku, wtedy najlepiej wybrać dobrej jakości kazeinę, która wchłania się długo i zapewni równomierne uwalnianie protein przez całą noc.

 

Jeżeli masz problem z pokryciem białka w posiłkach w ciągu całego dnia, proponuję zaopatrzenie się w dobrej jakości koncentrat serwatki lub albuminę jaja. W wypadku, gdy najbardziej potrzebujesz białka potreningowego – powinieneś zainwestować w hydrolizat lub izolat serwatki. Celowo pomijam tutaj hydrolizaty wołowe, ponieważ z mięsem wołowym nie mają nic wspólnego, a ich wchłanialność pozostawia wiele do życzenia.

 

Jeżeli nie wiesz, jak szybkowchłanialnego białka potrzebujesz, to najlepszym wyborem będzie premix proteinowy – czyli mieszanka wolno-, średnio- i szybkowchłanialnych białek. Jak widzisz, masz tak naprawdę kilka prostych możliwości, które dzięki temu artykułowi (mam nadzieję) przybliżyłem.