Dzisiejszy artykuł będzie poświęcony podciąganiom. A dokładniej mówiąc, postaram się przeanalizować ich dwa rodzaje. Opiszę, jak oddziaływują

na nasze ciało. I może uda mi się odpowiedzieć na pytanie, które podciągnięcia są skuteczniejsze.

 

SPIS TREŚCI:

1. Wojskowi również tak się podciągają

2. Mięśnie zaangażowane w ruch

3. W czym tkwi różnica?

4. Jaką partię mięśni chcemy wzmocnić?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Wojskowi również tak się podciągają

Często pojawia się pytanie "a dlaczego taki chwyt, a nie inny?" Cały czas koncentrujemy się na podciąganiach klasycznych – nachwyt szerokości barków. Taki styl jest bardziej funkcjonalny i praktyczny. Metody treningowe, które stosujemy w Street Workout są bardzo podobne do wojskowych.

 

Zauważcie, że oni także wykonują trening klasycznym chwytem. Żołnierze dużo się wspinają, a także pokonują ścianki wspinaczkowe. Możemy wnioskować, że klasyczne podciągania są praktyczne w ekstremalnych warunkach.

 


2. Mięśnie zaangażowane w ruch

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie zadane na wstępie, najpierw musimy zapoznać się z anatomią zaproponowanych ćwiczeń. Przy chwycie klasycznym – nachwyt na szerokości barków – pracują:
– najszersze grzbietu;

– obręcz barkowa;

– mięśnie proste brzucha; Fabryka Siły Sklep

– kaptury;

– mięsień czworoboczny;

– biceps;

– skośne mięśnie brzucha.


Podczas podciągania podchwytem szerokości barków pracują:

– biceps;

– najszersze grzbietu;

– obręcz barkowa;

– kaptury;

– mięsień czworoboczny;

– mięśnie proste brzucha;

– duży mięsień pośladkowy (ciężko to określić, chodzi tu o odcinek,

który czujemy przy froncie).


3. W czym tkwi różnica?

Na przykładzie wyżej wymienionych mięśni widzimy, że w pierwszym

i drugim przypadku pracę wykonują praktycznie te same partie.

Ale zauważcie, że kolejność wymienionych mięśni nie jest taka sama.

W tym cały sęk. Wszyscy dobrze wiemy, że podciąganiami sportowcy pompują plecy – najszersze mięśnie grzbietu. To ćwiczenie podstawowe, również dobrze wzmacnia ramiona. Dlatego jako punkt odniesienia weźmiemy właśnie plecy i ręce.

 

Wyniki będziemy porównywać po tych mięśniach, które pracują w większym stopniu. Podczas klasycznych podciągnięć, w dużym stopniu pracują:

– najszersze mięśnie grzbietu;

– obręcz barkowa;

– mięśnie proste brzucha (jeżeli nogi ułożymy lekko przed sobą, pod kątem).

 

Podciągania podchwytem na szerokości barków, w dużym stopniu

są zaangażowane:

– bicepsy;

– najszersze mięśnie grzbietu.


4. Jaką partię mięśni chcemy wzmocnić?

W pierwszym przypadku pracują najszersze mięśnie grzbietu, a bicepsy tylko przypinają się, ponieważ obręcz barkowa bierze na siebie pracę.

W drugim przypadku bicepsy i najszersze grzbietu biorą na siebie cały wysiłek. Możemy stwierdzić, że dla wzmocnienia ramion lepsze będą podciągania podchwytem.


Jeżeli analizować dane ćwiczenia od strony funkcjonalności, to warto wykonywać zarówno podciągania nachwytem, jak i podchwytem, dokładnie w takiej kolejności. Da wam to możliwość rozwijania się wszechstronnie. Jeżeli jesteście w stanie wykonać dużą ilość powtórzeń na dwa sposoby,

to możecie dołożyć obciążenie do powtórzeń. Możecie też zamienić je na wejścia siłowe, które można wykonywać nachwytem, jak i podchwytem.