Na pewno osoby początkujące zastanawiają się lub mają nadzieję, że są ćwiczenia, a najlepiej jedno, które pozwoli im zrobić maksymalny progres. Jeżeli jesteście ciekawi, jakie może to być ćwiczenie, zapraszam do przeczytania artykułu.


SPIS TREŚCI:

1. Dobra baza
2. Podciągania sprawą priorytetową

3. Skuteczność podciągnięć

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Dobra baza

W Street Workout najważniejsza jest dobra baza/podstawa treningowa. Jeżeli poświęcimy odpowiednią ilość czasu na ćwiczenia podstawowe typu pompki, podciągania, pompki na poręczach, zapewnimy sobie bezpieczne treningi, progres i postęp w figurach. 


Nauka trików będzie zapewne wtedy łatwiejsza. Już na pierwszym treningu chce się wykonywać najbardziej skomplikowane ruchy lub już po dwóch, trzech treningach wyglądać jak słynny Hannibal. Pytanie podstawowe zadawane na wstępie - jakie ćwiczenia wykonywać?


2. Podciągania sprawą priorytetową

Na początku moich treningów miałem tylko jeden cel – podciągać się jak najwięcej. Wtedy nie mieliśmy takiej gonitwy za elementami i jedyne, czego pragnęliśmy z kolegami, to wygrać piramidę w podciąganiach albo kto pierwszy nauczy się olbrzyma. Wszystkie nasze treningi były ukierunkowane na liczbę serii i powtórzenia, ponieważ właśnie one najlepiej rozwijają siłę

i wytrzymałość, pozytywnie oddziałując na sylwetkę.


Fabryka Siły Sklep

Z perspektywy lat i rosnącego doświadczenia stwierdzam, że im więcej podciągnięć wykonacie, tym lepiej dla was. Ktoś mi kiedyś powiedział, że mam "nieaktualną wiedzę" i, że tak powiem, jestem nie na czasie. Ale osoby, które już trenują parę lat, są w stanie potwierdzić moje słowa, że podciąganie jest ćwiczeniem uniwersalnym, które rozwija całą górną połowę ciała.


Wykonując same podciągnięcia, jesteście w stanie osiągnąć naprawdę niesamowite efekty tak w sylwetce, jak i przy wykonywaniu elementów. Moja narzeczona często mawia "Ten Street Workout jest jakiś dziwny, wykonuję same podciągania i nagle umiem zrobić parę innych rzeczy i do tego sylwetka bardzo fajnie wygląda".


3. Skuteczność podciągnięć

Przy podciąganiach pracują nam wszystkie partie mięśni oprócz nóg (chociaż jeżeli będziemy wykonywać podciągania w l-sit to również poczujemy mięśnie ud). Przy podciąganiach klasycznych pracują nam przedramiona, tricepsy, w mniejszym stopniu bicepsy, barki, plecy i brzuch.


Naturalnie na początku najczęściej osoby nie potrafią wykonać nawet jednego powtórzenia i pada pytanie – jakie ćwiczenia wykonywać, żeby wzmocnić sylwetkę do wykonania tego wymarzonego jednego podciągnięcia?


I z pomocą znowu przychodzą podciągania, tylko tym razem w wersji uproszczonej. Chodzi tutaj mianowicie o wykonanie podciągnięć ze stopami na podłodze. Ruch jest wykonywany z użyciem niskiego drążka, który powinien być na wysokości mniej więcej klatki piersiowej.


Tak samo, jak i przy klasycznych podciąganiach, możecie zmieniać chwyty, ale pamiętajcie, że przy takich podciąganiach również powinniście pilnować techniki wykonania. Musicie trzymać spiętą sylwetkę, nie rozluźniać barków, nie załamywać się w biodrach.


Nie bez powodu podciągania zaliczają się do bazowych ćwiczeń w wojsku jako podstawa ruchów ogólnorozwojowych. Podciągania oddziałują też dobrze na kręgosłup. Dla osób, które mają problemy ze wzrostem, polecane są ćwiczenia na drążku w postaci chociażby tradycyjnego wiszenia

z obciążeniem własnego ciała.