Kulturystyka na poziomie zawodowym stawia na doskonały wygląd i idealne ciało. Droga wiodąca do sukcesu jest wyboista i zawiła, usiana wszelkiego rodzaju przeszkodami. Prążkowanie mięśni jest twardym orzechem do zgryzienia nawet dla zawodowych kulturystów, którym wieloletnie treningi połączone z odpowiednią dietą i suplementacją nie sprawiają problemów. Potężny i wyrzeźbiony wygląd ciała to marzenie każdego zawodnika, jednak nie można do niego dążyć za wszelką cenę.

 

SPIS TREŚCI:

1. Kulturystyka – recepta na sukces

2. Kulturystyka = mordercza praca

3. Forma – kwestia czasu

4. Dieta

5. Rola makroskładników

6. Regularność to podstawa

7. Skrupulatność dietetyczna

8. Głodówka – zły pomysł

9. Suplementy diety

10. Woda to życie

11. Trening

12. Konkluzje

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Kulturystyka – recepta na sukces

Dobrze dobrane do zawodnika i jego celu odżywianie, odpowiednia suplementacja oraz trening na wysokim poziomie zaawansowania

to jedynie początek drogi do osiągnięcia sukcesu. Poniżej przedstawię

10 kluczowych zasad, które pozwolą każdemu zawodnikowi osiągnąć sukces w rozwoju sylwetki.

 

2. Kulturystyka = mordercza praca

Doskonałość sylwetkowa to mozolna i niezwykle trudna do wykonania praca – mordercza praca. Najważniejszą i podstawową rzeczą do zrobienia to określenie celów realnych do wykonania w przeciągu określonego czasu. Należy pracować na swój własny sukces, dostosowany do osobistych możliwości, bez sztucznego zawyżania sobie poprzeczki.


Każdy z nas posiada inne predyspozycje i trzeba liczyć się z faktem własnych ograniczeń. Należy wziąć pod uwagę, że nie zawsze będzie możliwe doścignięcie swojego ulubionego kulturysty w kwestii sylwetki.

  Fabryka Siły Sklep

3. Forma – kwestia czasu

Najważniejszy jest czas! Czas odgrywa kluczową rolę w przygotowaniu precyzyjnego wyglądu. Im wcześniej zawodnik zacznie dbać o sylwetkę, tym szybciej osiągnie postawiony przez siebie cel. Należy zadbać o prawidłowe odżywianie, aby uniknąć komplikacji w czasie późniejszym. Powinno

się zadbać o dietę i rzeźbę mięśni na tyle wcześnie, aby w dniu zawodów nie było na to za późno.

 

4. Dieta 

Najważniejsza jest dieta! Tak, trzeba zadbać o prawidłowe odżywianie

i stopniową zmianę nawyków żywieniowych. Kulturystyka to sport dla cierpliwych i wszystko musi mieć swój czas na realizację. Gwałtowne zmiany nie są dobre, również w żywieniu. Regularne i stopniowe zmiany

w jadłospisie to klucz do sukcesu.

 

5. Rola makroskładników

Zbilansowanie diety i eliminacja produktów niepełnowartościowych to także dwa bardzo ważne aspekty! Dieta kulturysty powinna opierać się na produktach naturalnych, o jak najmniejszym stopniu przetworzenia. Powinno się wyeliminować nadmiar niezdrowych tłuszczów i zrównoważyć ilość dostarczanych makroelementów.

 

Liczbę kilokalorii, ilość białka i węglowodanów trzeba dopasować do aktywności, masy ciała oraz celu treningowego. Odpowiednia podaż protein nie tylko umożliwi budowę masy mięśniowej czy wzrost gęstości mięśni, ale przede wszystkim ochroni już istniejące mięśnie przed złowrogim katabolizmem. Trzeba o to zadbać w szczególności.

 

6. Regularność to podstawa

Regularność to podstawa! Trzeba tak rozłożyć liczbę posiłków w ciągu dnia, aby dopasować częstotliwość jedzenia do naszej tolerancji pokarmowej

i metabolizmu. Udowodniono naukowo, że częstsze spożywanie niewielkich posiłków lepiej stymuluje metabolizm niż 3–4 duże posiłki.

 

7. Skrupulatność dietetyczna

Skrupulatność dietetyczna! Warto prowadzić notatki dotyczące swojej diety, które w błyskawiczny sposób umożliwią dokonanie wszelkich korekt

w planie żywieniowym na bieżąco. Plan dietetyczny musi być dopasowany indywidualnie do organizmu. Ten sam system zagwarantuje równomierne

i optymalne tracenie zbędnych kilogramów i poprawę umięśnienia.

 

8. Głodówka – zły pomysł

Precz z głodówkami! Nigdy nie należy się głodzić i omijać posiłków, nawet gdy nie mamy apetytu. Regularność stanowi fundament kulturystyki. Regularne odżywianie musi stać się żelazną regułą i podstawą naszych działań. Głodzenie się nie wpływa lepiej na utratę tkanki tłuszczowej,

co udowodniło wiele badań klinicznych.

 

9. Suplementy diety

Postaw na suplementację! Odpowiednia suplementacja żywieniowa

i prozdrowotna może znacznie ułatwić pokonanie drogi do sukcesu. Może skrócić czas potrzebny, aby dotrzeć do celu. Mądra i przemyślana suplementacja pomoże osiągnąć wymarzona sylwetkę.

 

10. Woda to życie

Woda to życie! Nie zapominajcie o wodzie. Woda oczyszcza organizm

z toksyn, zapobiega odwodnieniu ciała i pomaga redukować tłuszcz.

Bez wody żyć się nie da, a kulturystyka narzucająca ciężki reżim dietetyczno-treningowy, wzmaga znacząco zapotrzebowanie na wodę.

 

11. Trening

Systematyczność i samodyscyplina… Systematyczny trening, dyscyplina żywieniowa i podporządkowanie swojego życia obranemu celowi zagwarantują kulturystyczny sukces. Kulturysta chcący uzyskać estetyczną, masywną i prążkowaną sylwetkę powinien systematycznie kontrolować swoją wagę bez względu na wszystko.

 

12. Konkluzje

Powyższe wskazówki odgrywają kluczową rolę w kulturystyce ukierunkowanej na estetyczną i masywna sylwetkę. Jeżeli jesteś kulturystą, który oprócz masy mięśni chce zapewnić sobie ich ekstremalne prążkowanie, powinieneś skorzystać z powyższych zasad.