Spędzasz kolejne wakacje w domu? Nie łam się! Wbrew pozorom wakacje w rodzinnej miejscowości mogą być niezapomniane, pod warunkiem że uruchomi się szare komórki. Poniżej zaprezentowano przykłady doskonale odzwierciedlające to, co można robić w wakacje. Okazuje się, że aby świetnie bawić się latem, wcale nie trzeba wyjeżdżać w góry czy nad morze!

 

SPIS TREŚCI:

1. Pomysł na tanie wakacje

2. Wysportowana sylwetka na wakacje

3. Wypoczynek nad jeziorem

4. Zabawy przy ognisku

5. Jazda na rowerze

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Pomysł na tanie wakacje

Z całą pewnością wakacje w domu są świetnym sposobem na zaoszczędzenie większej sumy pieniędzy, jednak nie oznacza to, że należy spędzić na błogim wylegiwaniu się w łóżku. Wakacje to świetny okres na wniesienie czegoś nowego do życia. Letnią porą można np. rozpocząć dbanie o sylwetkę lub znaleźć miłość swojego życia. Warunek jest jeden – trzeba ruszyć się z domu!

 

Dłuższy letni dzień warto dobrze zagospodarować. W końcu pomimo obowiązków wynikających z codziennej pracy można znaleźć chwilę dla siebie. Nie ma obowiązku spędzania okresu urlopowego w górach, zdobywając kolejne szczyty, czy nad morzem jedząc rybę z frytkami, zażywając morskich kąpieli oraz opalając się na ręczniku wśród innych turystów szczelnie poodgradzanych od siebie parawanami.

 

2. Wysportowana sylwetka na wakacje

Brak formy na obecne wakacje? Nic straconego! Masz idealną okazję, aby przestać popełniać błędy z poprzednich lat i wykorzystać tegoroczne lato jako początek drogi do nowej, męskiej sylwetki. Nie ma chyba mężczyzny, który nie chciałby mieć dużej klatki piersiowej, masywnych barków, sylwetki w kształcie litery V oraz wyrzeźbionego brzucha, prawda?

 

Wprawdzie wysokie temperatury nie zachęcają do uprawiania sportu, zwłaszcza tak wyczerpującego jak kulturystyka, ale jak głosi stara maksyma, „dla chcącego nic trudnego”. Nie trzeba poświęcać się treningowi Fabryka Siły Sklep

w momencie, gdy na dworze panuje największy skwar. Świetnym rozwiązaniem jest wykonanie treningu wieczorem, gdy temperatura znacznie się obniży.

 

Rozpoczynając treningi w wakacje, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach: mięśnie rosną, gdy mają dostarczone wszystkie niezbędne do rozwoju składniki odżywcze oraz gdy mają zapewniony czas na regenerację. Bardzo ważne poza dietą i odpoczynkiem jest także picie odpowiednio dużej ilości wody. Osoby regularnie uprawiające sport, w zależności od ilości treningów i trybu życia, powinny pić w ciągu dnia nawet od 3 do 5 litrów wody.

 

Trening na świeżym powietrzu w blasku zachodzącego wakacyjnego słońca to świetna metoda na dotlenienie organizmu i aktywne, zdrowe spędzenie wolnego czasu. Taki widok zachęca do tego, aby zadbać o swoją sylwetkę

w czasie, gdy inni przesiadują przed telewizorem jednocześnie narzekając na wysokie temperatury. Pierwsze efekty treningów powinny przyjść już po około 2-4 tygodniach.


Jednak ćwiczenia na siłowni nie wystarczą, aby dobrze prezentować się w te i kolejne wakacje. O formę należy dbać cały czas! Osoba, która podejmie się trenowania, bardzo szybko od niego się uzależni. Zmiana nawyków żywieniowych i trybu życia na bardziej sportowy może wyjść tylko na zdrowie.


3. Wypoczynek nad jeziorem

Znakomitym rozwiązaniem na spędzanie wolnego czasu w wakacje jest wypoczynek nad jeziorem ze znajomymi. Sezon letni to czas, w który wiele osób spędza nad zbiornikami wodnymi, szukając okazji do schłodzenia się, opalenia oraz niczym niezakłóconego odpoczynku. Latem nadarza się okazja do odprężenia i naładowania baterii na cały rok. Można popływać (wyłącznie w specjalnie wyznaczonych do tego miejscach), rozpalić grilla i wspólnie pobiesiadować z najbliższymi.

 

Nad jezioro warto wybrać się w czasie upałów. Należy jednak pamiętać

o rzeczach, które obowiązkowo trzeba ze sobą wziąć. Wśród nich są: kilka butelek schłodzonej wody mineralnej, coś do jedzenia (np. kanapki), strój kąpielowy oraz krem do opalania z filtrem UV, dzięki któremu można uniknąć dotkliwego oparzenia słonecznego.

 

Warto także pamiętać o tym, że kąpiel w wodzie nie jest zalecana osobom, które spędziły dużo czasu na słońcu. Podczas kontaktu rozgrzanego ciała

z dużo chłodniejszą wodą może dojść do szoku termicznego. Taką osobę mogą złapać skurcze, co w konsekwencji może skończyć się tragicznie.

 

4. Zabawy przy ognisku

Równie aktywnie można spędzać wieczory. Trudno wymarzyć sobie lepszy scenariusz niż ognisko ze znajomymi, pieczone kiełbaski, schłodzone piwo

i piosenki śpiewane w rytm wydobywanych z gitary dźwięków. Brzmi jak idealne zakończenie dnia, prawda?


Największy problem mogą stanowić wszędobylskie komary. Abym uniknąć swędzących śladów po ugryzieniach komarów, należy zaopatrzyć się

w preparaty je odstraszające. Warto wiedzieć, że jednym z naturalnych odstraszaczy jest dym wydobywający się z ogniska.


Podczas planowania ogniska należy dokładnie przemyśleć jego miejsce. Nierozsądny wybór może doprowadzić do pożaru, czego należy unikać. Bezpieczne wakacje to podstawa.

 

5. Jazda na rowerze

Innym pomysłem na aktywne spędzenie wakacji jest wycieczka rowerowa. Warto wybrać się na nią, gdy temperatura nie jest zbyt wysoka.


Jazda na rowerze poprawia kondycję, pozwala spalić kalorie oraz dotlenia organizm. Wybierając się na rower, warto zabrać ze sobą przynajmniej jedną butelkę wody, aby na bieżąco nawadniać organizm.