Mocktail to po prostu koktajl – a raczej drink – przygotowany bez dodatku alkoholu. Obecnie mocktaile nie są już substytutem wysokoprocentowych drinków wyłącznie dla abstynentów, ale również źródłem wielu składników odżywczych, podanych w bardzo ciekawej formie. To, czy mocktail będzie zdrowy, zależy od doboru składników. Bezalkoholowy koktajl może być przecież połączeniem słodzonego napoju ze słodzonym syropem. Sam brak alkoholu nie gwarantuje, że napój będzie wykazywał właściwości prozdrowotne.

 

SPIS TREŚCI:

1. Zalety picia mocktaili

2. Prozdrowotne mocktaile – przepisy

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Zalety picia mocktaili
Dostarczanie organizmowi składników odżywczych – świeże owoce, warzywa, soki warzywne i owocowe są doskonałym źródłem witamin, składników mineralnych i związków biologicznie aktywnych, które wspierają zdrowie.


Lepsze nawodnienie – za nawodnienie organizmu odpowiada nie tylko woda. Jeśli ktoś nie lubi pić samej wody, mocktail będzie dla niego idealnym rozwiązaniem. Oprócz dostarczania składników odżywczych przyczynia się do nawodnienia organizmu. Owoce, warzywa, soki owocowe i warzywne – one również zawierają wodę.


Łatwość wykonania – aby przygotować niżej wymienione napoje, nie trzeba mieć doświadczenia jako barman. To połączenie kilku składników, głównie za pomocą blendera.


Brak alkoholu – o toksycznym wpływie alkoholu na zdrowie wiedzą wszyscy. Mocktaile może pić każdy – kobiety w ciąży, dzieci, osoby z różnymi chorobami i dolegliwościami. Ponadto picie mocktaili, w przeciwieństwie do koktajli alkoholowych, nie prowadzi do uzależnienia.


Lepsze samopoczucie – spożywanie alkoholu wiąże się często ze złym samopoczuciem na drugi dzień bądź już w tym samym dniu. Zdrowe mocktaile to zupełne przeciwieństwo – dodają energii i wspierają zdrowie.


Smak – oprócz korzyści zdrowotnych największą zaletą mocktaili jest ich niebanalny smak. Można wykazać się dużą kreatywnością, tworzyć i poznawać nowe połączenia smakowe.

 

2. Prozdrowotne mocktaile – przepisy
Odżywcze mocktaile świetnie sprawdzą się na co dzień, ale również na imprezę.

 

Ogórkowa poezja
Składniki:
– 100 g świeżego zielonego ogórka,
– 125 ml wody gazowanej,
– 40 ml soku z limonki,
– 10 g limonki w plastrach,
– listki świeżej mięty (według uznania).

  Fabryka Siły Sklep

Sposób przygotowania
Ogórka dokładnie obrać, pokroić na kawałki i zblendować razem z listkami mięty (część zostawić do dekoracji). Dodać sok z limonki i ponownie zblendować. Dolać wodę i delikatnie połączyć. Udekorować plasterkiem limonki i pozostałymi listkami mięty.

 

Melonowe szaleństwo
Składniki:
– 200 g melona w plastrach,
– 100 ml wody gazowanej,
– 12 g płynnego miodu,
– 20 ml soku z cytryny,
– 1 g kurkumy.

 

Sposób przygotowania
Na godzinę przed wykonaniem mocktailu schłodzić melona w lodówce. Następnie obrać go, wyjąć pestki i zblendować na jednolitą masę. Dodać miód, sok z cytryny i ponownie zblendować. Wymieszać z wodą gazowaną i kurkumą.

 

Mojito – klasyk nad klasykami
Kubański drink, którego bazą jest rum, a wersji bezalkoholowej – woda gazowana. Idealnie orzeźwia nie tylko w gorące dni.

 

Składniki:
– 250 ml wody gazowanej,
– 12 g płynnego miodu,
– 50 g limonki,
– listki świeżej mięty (według uznania),
– kilka kostek lodu.

 

Sposób przygotowania
Limonkę pokroić w plastry. Na dnie wysokiej szklanki umieścić liście mięty i plastry limonki. Całość delikatnie rozgnieść widelcem. Dodać miód. Za pomocą blendera rozkruszyć kostki lodu. Wsypać je do ⅔ wysokości szklanki i uzupełnić wodą gazowaną. Udekorować listkami mięty.

 

Piña colada
Składniki:
– 100 ml mleka kokosowego,
– 200 ml soku ananasowego,
– 80 g ananasa w plastrach,
– 1 g cynamonu,
– kostki lodu.

 

Sposób przygotowania
Kostki lodu rozkruszyć za pomocą blendera. Dodać sok ananasowy, mleko kokosowe, szczyptę cynamonu i ponownie zblendować. Ananasa pokroić w kostkę. Całość przelać do szklanki, wrzucić kilka kostek lodu i pokrojonego ananasa.

 

Bananowe marzenie
Składniki:
– 120 g banana,
– 150 ml wody gazowanej,
– 150 ml kefiru,
– 2,5 g kakao,
– 5 g erytrytolu.

 

Sposób przygotowania
Na godzinę przed przygotowaniem mockatilu włożyć banana do lodówki. Po tym czasie zblendować go na gładko, stopniowo dodawać wodę gazowaną. Połowę masy wlać do kubeczka i wymieszać z kefirem (100 ml) i erytrytolem. Do pozostałej części, która została w blenderze, dodać kakao i ponownie wymieszać. Na dno szklanki wlać 50 ml kefiru, następnie ciemną połowę koktajlu. Dolać jasną masę i posypać szczyptą kakao.

 

Arbuzowa przygoda
Składniki:
– 300 g miąższu arbuza,
– 50 g arbuza pokrojonego w kostkę,
– 100 ml toniku bez cukru,
– 20 ml soku z limonki,
– 10 g erytrytolu,
– kostki lodu.

 

Sposób przygotowania
Arbuza obrać i usunąć pestki. Zblendować go na gładko, połączyć z sokiem z limonki, tonikiem i erytrytolem. Dodać rozkruszone kostki lodu i kawałki arbuza.

 

Bezalkoholowy szampan
Składniki:
– 2 g rozmarynu (gałązki),
– 100 ml wody gazowanej,
– 20 ml soku z granatu,
– 17 g pestek granatu.

 

Sposób przygotowania
Sok z granatu wlać do ¼ wysokości kieliszka do szampana. Dodać schłodzoną wodę gazowaną, gałązki rozmarynu i ziarenka granatu.

 

Black currant drink
Składniki:
– 100 ml toniku bez cukru,
– 20 ml niesłodzonego soku z czarnej porzeczki,
– 30 ml niesłodzonego soku malinowego,
– 50 g malin,
– kostki lodu (opcjonalnie).

 

Sposób przygotowania
Na dno szklanki wlać sok malinowy i wsypać maliny. Sok z czarnej porzeczki wymieszać z tonikiem i wlać do szklanki z sokiem malinowym. Dodać kostki lodu.

 

Porzeczkowa radość
Składniki:
– 200 g melona w plastrach,
– 50 ml soku z czarnej porzeczki,
– 100 ml toniku bez cukru,
– 10 g erytrytolu,
– kostki lodu.

 

Sposób przygotowania
Sok z czarnej porzeczki wymieszać z erytrytolem i wlać na dno szklanki. Schłodzonego melona obrać, wyjąć pestki i zblendować. Połączyć z pokruszonym lodem i tonikiem. Powoli wlać do szklanki z sokiem z czarnej porzeczki.

 

Kokosowe orzeźwienie
Składniki:
– 75 g kiwi,
– 125 ml wody kokosowej,
– 20 ml soku z limonki,
– listki mięty (według uznania).

 

Sposób przygotowania
Kiwi obrać ze skórki i zblendować z listkami mięty. Połączyć z wodą kokosową i sokiem z limonki.