Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. trójgłowy ramienia,
– m. łokciowy.

 

Pozycja wyjściowa

1) Stań tyłem do wyciągu dolnego. Złap linkę jednorącz i unieś ramię nad głowę.
2) Ramię ugięte w łokciu, łokieć powinien wskazywać sufit. Kciuk do wewnątrz.
3) Plecy proste, brzuch i pośladki mocno napięte w celu dodatkowej stabilizacji tułowia.

 

 

Ruch

1) Weź wdech, utrzymując prawidłową pozycję wyjściową; ramię utrzymuj nieruchomo, łokieć blisko głowy, wykonaj mocny wyprost ramienia w łokciu, unosząc linę nad głowę. 
2) W końcowej fazie ruchu wykonaj wydech i mocny wyprost ramienia, zatrzymaj ruch na ułamek sekundy.
3) Następnie kontrolowanym ruchem opuść linę poprzez uginanie ramienia, wróć do pozycji początkowej.

 

 

 

Wskazówki

1) Kontroluj ruch podczas trwania ćwiczenia.
2) Utrzymuj łokieć blisko głowy. 
3) Staraj się nie wyginać pleców w łuk, uruchom tłocznię brzuszną, która pozwoli na stabilizację sylwetki.
4) Bądź skoncentrowana.