Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. trójgłowy ramienia.

 

Pozycja wyjściowa

1) Stań tyłem do wyciągu dolnego. Złap linę oburącz i unieś ramiona nad głowę.
2) Ramiona ugięte w łokciach powinny wskazywać sufit. Kciuki skierowane do wewnątrz.
3) Plecy proste, brzuch i pośladki mocno napięte w celu dodatkowej stabilizacji tułowia.

 

 

Ruch

1) Weź wdech, utrzymując prawidłową pozycję wyjściową; ramiona utrzymuj nieruchomo, łokcie blisko głowy, wykonaj mocny wyprost ramion w łokciach, unosząc linę nad głowę. 
2) W końcowej fazie ruchu wykonaj wydech i mocny wyprost ramion, zatrzymaj ruch na ułamek sekundy. 
3) Następnie kontrolowanym ruchem opuść linę poprzez uginanie ramion, wróć do pozycji wyjściowej.

 

 

 

Wskazówki

1) Kontroluj ruch podczas trwania ćwiczenia.
2) Utrzymuj łokcie blisko głowy. 
3) Staraj się nie wyginać pleców w łuk, uruchom tłocznię brzuszną, która pozwoli na stabilizację sylwetki.
4) Bądź skoncentrowana.