Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. czworogłowe uda, 
– m. pośladkowy,
– m. prosty brzucha,
– m. brzuchaty.

 

Pozycja wyjściowa

1) Ustaw solidne podwyższenie przed sobą. 
2) Oddal się od podestu na odległość ok. 2 długości stóp.

 

 

Ruch

1) Z pozycji wyprostowanej, stojąc naprzeciwko podestu, wykonaj wdech i dynamicznie zejdź do pozycji ćwierćprzysiadu. 
2) Dynamicznym ruchem wybij się w górę oraz minimalnie w przód, podczas wybicia wyrzuć ramiona w górę. 
3) Wskocz na pudło całymi stopami, kolana lekko ugięte zamortyzują lądowanie, następnie wyprostuj nogi w kolanach oraz ustaw tułów w pozycji pionowej. Wykonaj wydech powietrza.
4) Nie zeskakuj z pudła, zejdź.

 

 

 

 

 

Wskazówki

1) Postaraj się wskakiwać na podest z lekkim zapasem wysokości, aby uniknąć zawadzenia o krawędź palcami stóp.
2) Dobierz wysokość, na jaką będziesz wskakiwał, według indywidualnych możliwości.
3) Skup się podczas wykonywania ruchu.