Mięśnie zaangażowane w ruch:
– m. stożka rotatorów (nadgrzebieniowy, podgrzebieniowy, podłopatkowy).

 

Pozycja wyjściowa
1) Leżenie bokiem. Dla stabilniejszej pozycji kolana zostaw ugięte pod lekkim kątem.
2) Jedna ręka pod głową.
3) Ramię wykonujące ćwiczenie blisko przy ciele, łokieć ugięty pod kątem prostym.

 

 

Ruch
1) Utrzymując pozycję wyjściową, unieś hantlę poprzez rotację zewnętrzną ramienia.
2) Pilnuj, aby podczas ruchu łokieć znajdował się cały czas blisko ciała.
3) Powolnym, kontrolowanym ruchem rozpocznij opuszczanie hantli, powinno ono trwać minimum 3 sekundy.
4) Przed zakończeniem serii nie odkładaj hantli na podłogę.

 

 

 

Wskazówki
1) Oba barki powinny znajdować się w jednej linii zarówno w pozycji wyjściowej, jak i podczas ćwiczenia – nie unoś barku ręki wykonującej ćwiczenie.
2) Kąt pomiędzy ramieniem a przedramieniem powinien przez cały ruch oscylować w granicy 90 stopni.
3) Pilnuj, aby nie odrywać łokcia od tułowia.
4) Nie wysuwaj w przód barku ręki ćwiczącej.
5) Nie spiesz się podczas wykonywania tego ćwiczenia, zbyt szybkie wykonanie jest błędem technicznym.