Suplementacja po treningu jest niezwykle istotna, patrząc przez pryzmat rozwoju mięśni oraz przyspieszenia procesu regeneracji. Powinno się o tym pamiętać, zwłaszcza że okres okołotreningowy jest szalenie ważny

w treningu na siłowni. Suplementy diety dla sportowców idealnie sprawdzają się w formie preparatów, które dostarczają wszelkich niezbędnych składników.

 

SPIS TREŚCI:
1. Czemu okres po treningu jest tak ważny?
2. Białko
3. Kreatyna
4. BCAA
5. Carbo

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Czemu okres po treningu jest tak ważny?

Osoby, którym trening siłowy nie jest obcy, z pewnością nieraz w swojej sportowej karierze spotkały się z pojęciem okna anabolicznego. Okno anaboliczne to okres tuż po treningu trwający od 90 do 120 minut. W tym czasie metabolizm pracuje na wyższych obrotach, organizm wraca do siebie po przeżyciu szoku treningowego i w związku z tym, aby zapewnić sobie optymalną regenerację, zgłasza zapotrzebowanie na składniki odżywcze.

 

Należy sobie uświadomić, iż czekanie ze spożyciem posiłku do dwóch godzin po treningu nie jest odpowiednim podejściem. W tym czasie powinno przyjąć się najlepiej 2 posiłki. Pierwszy ma stanowić źródło białka oraz węglowodanów (bez tłuszczu!) – powinien zostać spożyty do 15 minut po wysiłku fizycznym. Drugi posiłek należy spożyć do około godziny po pierwszym i powinno być to już w 100% zdrowe oraz zbilansowane danie.

 

W czasie okołotreningowym (przed treningiem, podczas i po treningu) idealnie sprawdzają się bardzo odżywcze w diecie sportowca suplementy diety. Dziś trudno wyobrazić sobie bez nich harmonijny rozwój mięśni i nie ma w tym nic dziwnego!

 

Oczywiście warto poruszyć jeszcze jedną kwestię – dieta i suplementy diety to nieodzowne połączenie, ale dieta może istnieć bez wspomagania jej wybranym suplementem, zaś suplement diety bez odpowiedniego odżywiania się nie spełni swojej roli!

 

2. Białko

Najlepszy suplement diety dla mężczyzn? Odpowiedź jest prosta – preparat białkowy. Odżywka białkowa to najczęściej i najchętniej stosowana forma suplementacji. Białko po treningu najlepiej spożywać w formie płynnej. Idealnie nada się więc w tym przypadku korzystanie z dobrodziejstw suplementów diety. Najlepiej wybrać białko o szybkim współczynniku wchłanialności. Wyborem pierwszorzędnym jest więc izolat białka serwatki. Łączy on w sobie dwie niezbędne po treningu formy – białko wysokiej jakości oraz białko, które zostaje szybko przyswojone przez organizm. Główny składnik budulcowy należy dostarczyć do 15 minut po wysiłku fizycznym na siłowni.

 

3. Kreatyna

Kreatyna zażywana przed treningiem i po nim pełni bardzo ważną rolę. Wspiera rozbudowę struktur mięśniowych, pomaga spalać zbędną tkankę tłuszczową, a jej zażywanie podnosi jakość treningów poprzez wzrost siły oraz wytrzymałości mięśni.

 

Bazując na powyższym opisie, śmiało można stwierdzić, iż jest to świetny suplement diety zarówno na masę, jak też na odchudzanie! Dzięki swojej wszechstronności kreatyna wraz z białkiem są uważane za najlepsze suplementy diety!

 

4. BCAA

BCAA w połączeniu z węglami (np. preparatem carbo) usprawnia odchudzanie. Ponadto preparat przyjęty po treningu zwiększa syntezę białek, a także dzięki jego obecności w większych ilościach wydzielają się

w organizmie hormony anaboliczne, co przekłada się na większe efekty oraz szybszą regenerację organizmu po zakończonym wysiłku.

 

5. Carbo

Preparat mający za zadanie dostarczać energii. Idealnie uzupełni szybki

i pożywny posiłek tuż po treningu. Trening siłowy wyczerpuje zapasy glikogenu, wpływa więc negatywnie na rozbudowę mięśni, jeśli odpowiednio nie zadba się o ich zabezpieczenie.

 

Dlatego tak ważne jest, by nie pogłębiać katabolizmu mięśni i możliwie najszybciej po treningu uzupełnić zapasy glikogenu, spożywając posiłek obfitujący w białko i węglowodany. Carbo sprawdzi się idealnie, gdyż zawiera szybko przyswajalne węglowodany, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu oraz rozwoju mięśni!