Zastanawiacie się, z jakiego sprzętu można korzystać w treningach Street Workout? Jaki sprzęt wykorzystać dla wzmocnienia ciała, żeby móc wykonywać tradycyjne ćwiczenia? Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże wam wybrać takie urządzenia do domu, jakich potrzebujecie.


SPIS TREŚCI:

1. Lepiej mieć niż nie mieć

2. Gumy do podciągań

3. Uchwyty do pompek

4. Kółko gimnastyczne

5. Obciążenie na kostki

6. Drążek rozporowy

7. Poręcze

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Lepiej mieć niż nie mieć

Pisałem już kilka artykułów związanych ze sprzętem sportowym, z którego można korzystać podczas treningów Street Workout ze szczegółowym opisem ich zastosowania, ale postanowiłem napisać jeszcze jeden tekst uwzględniający inne urządzenia i opisujący, jak możemy wykorzystać je

w treningu. Te urządzenia pozwolą wam wykonywać dokładniejsze treningi

i lepiej przygotują ciało do bardziej skomplikowanych ćwiczeń.


2. Gumy do podciągań

Podstawowa rzecz to guma do podciągań. W zasadzie nie służy ona tylko do podciągań, ale i rozciągania. Nadaje się również do rozgrzewki przed treningiem czy ćwiczeń na poprawę mobilności obręczy barkowej. Takie gumy są dobre do nauki podciągań na jednej ręce czy też do front levera (waga przodem). Takie gumy są wykorzystywane jako obciążenie/utrudnienie przy ćwiczeniach.


3. Uchwyty do pompek Fabryka Siły Sklep

Drugim bardzo pomocnym przyrządem są uchwyty do podciągania. Warto je mieć, ponieważ za ich pomocą będziemy mogli bardziej rozciągnąć mięsień przy pompkach tradycyjnych i pompkach w staniu na rękach. Możecie próbować pozycję L-sit lub planche.


4. Kółko gimnastyczne

Następnym sprzętem jest kółko gimnastyczne, które jest stosowane do wzmocnienia pleców. Takie kółko stosowałem dla wzmocnienia prostowników oraz odcinka lędźwiowego podczas nauki planche i różnych ewolucji. Stanie na rękach również dobrze oddziałuje na mięśnie brzucha. Radzę uważać przy tych ćwiczeniach, ponieważ można nabawić się lekkiej kontuzji barków – dlatego zwracajcie uwagę na to, jak reaguje wasze ciało na taki wysiłek.


5. Obciążenie na kostki

Obciążenie na kostki jest bardzo dobre dla wzmocnienia brzucha

i zwiększenia masy jego kostek. Kiedy opanujecie stanie na rękach oraz spiczagę, możecie wykorzystać obciążenie zakładając je na nogi i wykonując te same wznosy nóg do spiczagi. Drewniane klocki również są stosowane. Mogliście je zobaczyć u trenujących gimnastykę lub cyrkowców. Na takich klockach można bardzo dobrze wytrenować równowagę w staniu na rękach oraz utrudnić sobie wyjście do tej pozycji przez spiczagę.


6. Drążek rozporowy

Nie mogłem zapomnieć o urządzeniu podstawowym, jakim jest drążek rozporowy montowany w futrynie. Od razu chcę was prosić o zachowanie rozsądku. Taki drążek jest dobrym rozwiązaniem, jeżeli po pierwsze – macie metalową futrynę, po drugie – nie ważycie 100 kg.


Jeżeli futryna będzie drewniana, istnieje duże prawdopodobieństwo, że ją rozepchacie i rodzice lub właściciel mieszkania będą lekko niezadowoleni. Jeżeli macie nadwagę, to drążek może zjechać w dół – w najlepszym przypadku! Taki drążek możecie również zawiesić niżej i wykonywać podciągania z nogami opartymi na podłodze, które przygotują wasze ciało do tradycyjnych podciągnięć.


7. Poręcze

Ostatnio w sklepach pojawia się duża ilość mobilnych poręczy, które można rozłożyć w domu, wykonać trening i schować do szafy. Wysokie poręcze są przeznaczone do tradycyjnych pompek i wznosów nóg na mięśnie brzucha.