Rozmawiać w zasadzie potrafi każdy. Problem tkwi w tym, że niewiele osób tak naprawdę zdaje sobie sprawę z tego, że umiejętność rozmowy jest cechą nabytą. Jeśli chcemy być odbierani pozytywnie przez innych, wyrobić sobie pozycję w firmie bądź lokalnej społeczności, należy rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne.

 

SPIS TREŚCI:

1. Bez przerywania
2. Sztuka słuchania nie jest prosta
3. Swobodne wyrażanie myśli
4. Kontrolowanie części niewerbalnej rozmowy
5. Siła argumentu

 

1 / 4
A jaki Ty masz cel? Nie trać czasu i zacznij już dziś! Skorzystaj z profesjonalnej opieki.
Określ swój cel treningowy, a my pomożemy Ci go osiągnąć.

 

 

1. Bez przerywania

Podczas rozmowy z drugą osobą, nawet gdy rozmowa jest pełna emocji, należy pamiętać, że pod żadnym pozorem dobry mówca nie przerywa drugiej osobie wyrażającej swoje myśli. Tego samego, rzecz jasna, wymaga od swojego rozmówcy.

 

Takie podejście pozwoli zachować ład i porządek nawet w najtrudniejszych rozmowach. Przerywanie innym wprowadza w dialog nieporozumienia, zdenerwowanie i prowadzi do obniżenia uwagi słuchaczy. Swoje myśli należy wyrazić dopiero wtedy, gdy osoba mówiąca zakończy swoją wypowiedź.

 

2. Sztuka słuchania nie jest prosta

Umiejętność prowadzenia owocnych rozmów to nie tylko nieustanna produkcja kolejnych dźwięków wydobywających się z krtani, ale także sztuka słuchania innych osób.

 

Skupienie uwagi, analizowanie słów osoby mówiącej, a także późniejsze odnoszenie się do nich jest sztuką, którą nie każdy potrafi opanować. Z biegiem czasu koncentracja spada i długie rozmowy po pewnym czasie mogą najzwyczajniej nudzić. Fabryka Siły Sklep

 

Aktywne słuchanie pomoże w zachowaniu koncentracji na dłużej i prowadzeniu dialogu w pozytywnej atmosferze. W końcu rozmowa z kimś, kto wykazuje zainteresowanie tym, co się mówi, jest czystą przyjemnością!

 

3. Swobodne wyrażanie myśli

Umiejętność szybkiego i precyzyjnego przekształcania myśli w słowa to coś, co jest ważne w zawodzie chociażby polityka. Niemniej jednak, gdy chcemy stąpać po grząskim gruncie, umiejętność swobodnego wyrażania własnych myśli może być przydatna także w codziennych sytuacjach.

 

Osoby mające dar przekonywania innych to ludzie, którzy umiejętność zamieniania myśli w słowa opanowali do perfekcji. Nie tylko potrafią wybrnąć z twarzą z każdej rozmowy, mają więcej znajomych, ale również nawiązywanie kontaktów damsko-męskich nie stanowi dla nich problemu.

 

4. Kontrolowanie części niewerbalnej rozmowy

Słowa to zaledwie 7% ogólnej komunikacji. Reszta, a więc aż 93%, to komunikacja niewerbalna, na którą składają się:

– sposób mówienia, ton i modulacja głosu (38%);
– gesty, mowa ciała, mimika twarzy (55%).

 

Często może być tak, że już nasza postawa jest w stanie dać innej osobie do zrozumienia, jaki mamy nastrój, czy jesteśmy pewni siebie, a nawet czy mówimy prawdę, czy też nie!

 

Osoba, która chce osiągać wysokie wyniki w trakcie rozmów codziennych i biznesowych, w celu zjednania sobie innych powinna opanować nie tylko werbalną część komunikacji, ale także o wiele potężniejszą w swym przekazie część niewerbalną.

 

5. Siła argumentu

Nic nie przekonuje kogoś do naszych racji tak jak trafne argumenty. Pewne opieranie swojej rozmowy zarówno na logicznych, jak i emocjonalnych argumentach to klucz do wyjścia zwycięsko z każdej kłótni!