Tłusty czwartek to dzień, w którym pozwalamy sobie na wiele. Nie ma nic złego w zjedzeniu słodkości, nawet jeśli stosujemy dietę odchudzającą. Istotne są bowiem umiar i zdrowy rozsądek. Osobom, które obawiają się zjedzenia czegoś „niezdrowego”, lub tym, które znają siebie i wiedzą, że umiar nie jest ich mocną stroną, proponujemy kilka lżejszych alternatyw dla popularnych przysmaków.

 

SPIS TREŚCI:

1. Pieczone pączki z dżemem malinowym

2. Muffiny z białą czekoladą

3. Kulki migdałowo-kokosowe

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Pieczone pączki z dżemem malinowym
Składniki:
– 3,5 g drożdży suszonych,
– 100 g ciepłego mleka,
– 30 g masła,
– 50 g jajka,
– 40 g cukru,
– 130 g mąki pszennej,
– 100 g dżemu malinowego,
– cukier puder do dekoracji.

 

Sposób przygotowania
1. Drożdże wsypać do ciepłego mleka, dodać łyżeczkę cukru i wymieszać. Odstawić w ciepłe miejsce.
2. Do większej miski wbić jajko i ubić je z resztą cukru. Dodać mąkę przesianą przez sitko, miękkie masło i mleko. Delikatnie wyrabiać ciasto. W razie potrzeby dodać więcej mąki. Przykryć miskę i odstawić w ciepłe miejsce na godzinę.
3. Następnie wyłożyć ciasto na oprószony mąką blat, uformować wałek i pokroić na równe części.
4. Z każdej części uformować gruby placek, na środek nałożyć łyżeczkę dżemu i uformować z ciasta kulkę.
5. Ułożyć kulki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, odstawić do wyrośnięcia na 15 minut. W tym czasie rozgrzać piekarnik.
6. Posmarować pączki roztrzepanym jajkiem (opcjonalnie). Piec do zrumienienia w 180°C (ok. 15 minut).
7. Gotowe pączki oprószyć cukrem pudrem.

 

2. Muffiny z białą czekoladą
Składniki:
– 60 g płatków owsianych,
– 100 g banana,
– 50 g jajka,
– 3 g proszku do pieczenia,
– 25 g białej czekolady,
– 50 g mrożonych jagód.

 

Sposób przygotowania
1. Płatki, obranego banana i jajko zblendować, dodać proszek do pieczenia, wymieszać.
2. Czekoladę posiekać, dodać do ciasta i wymieszać. Dodać jagody i ponownie delikatnie wymieszać.
3. Ciasto umieścić w foremkach do muffinów i piec do zrumienienia w 180°C (10–15 minut).

  Fabryka Siły Sklep

3. Kulki migdałowo-kokosowe
Składniki:
– 150 g ciecierzycy z puszki,
– 20 g masła migdałowego,
– 10 g oleju kokosowego,
– 25 g odżywki białkowej (waniliowej),
– 30 g wiórków kokosowych,
– 10 g erytrytolu,
– kilka obranych migdałów (w całości).

 

Sposób przygotowania
1. Wszystkie składniki z wyjątkiem wiórków i migdałów zmiksować.
2. Dodać wiórki kokosowe i wymieszać. Z masy formować niewielkie kulki. Jeśli masa będzie za rzadka, dodać więcej wiórków.
3. W każdą kulkę włożyć migdał i obtoczyć w wiórkach kokosowych.
4. Umieścić w lodówce na kilka godzin. Podawać schłodzone.