Mięśnie rozciągane:

– mięśnie piersiowe.

 

Pozycja wyjściowa

1) Stojąc w lekkim rozkroku, oddal się od krawędzi ściany/stabilnego elementu na odległość swojego ramienia.
2) Zgiętą w łokciu rękę unieś powyżej swojego kompleksu barkowego i oprzyj ją o stabilny element.
3) Przed wykonaniem rozciągania postaraj się przybliżyć łopatkę w kierunku kręgosłupa po stronie rozciąganej.

 

Ruch

1) W pozycji wyjściowej zacznij skręcać tułów w kierunku przeciwległym do miejsca ułożenia ramienia.
2) Po osiągnięciu maksymalnego skrętu w miarę możliwości i elastyczności mięśni zacznij wysuwać biodra i tułów w przód, oddalając klatkę piersiową i mostek od miejsca ułożenia ramienia.
3) Rozciąganie wykonuj przez około 90–120 sekund, systematycznie pogłębiając tę pozycję co około 30 sekund.

 

 

 

Wskazówki

1) Podczas tego rozciągania powinno być odczuwane rozciąganie mięśni piersiowych. W zależności od ustawienia ręki czynnej oraz elastyczności poszczególnych struktur mogą być odczuwane inne części mięśni piersiowych.
2) W przypadku odczuwania bólu w stawie ramiennym należy zwrócić szczególną uwagę na punkt 3. w części: Pozycja wyjściowa.
3) Monitoruj oddech – wdech łącz z aktywnością, a wydech z rozluźnieniem.