Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. najszerszy grzbietu,
– m. trójgłowy ramienia.

 

Pozycja wyjściowa

1) Pozycja stojąca, przodem do wyciągu. Nogi w lekkim rozkroku, ciało w lekkim opadzie tułowia.
2) Gryf prosty trzymany nachwytem na szerokość barków, ramiona wyprostowane w górze.

 

Ruch

1) Weź wdech, a następnie utrzymując proste ramiona, przyciągnij gryf łukiem w kierunku bioder, mocno napinając mięśnie najszersze grzbietu oraz ściągając łopatki do siebie i w dół.
2) W momencie gdy dłonie znajdą się przy biodrach, zatrzymaj ruch na ułamek sekundy. Wykonaj wydech.
3) Wykonując płynny wdech, wróć do pozycji wyjściowej.
4) Wykonaj zadaną liczbę powtórzeń.

 

Wskazówki

1) Unikaj kołysania tułowia i „rozpędzania” ciężaru.
2) Ćwiczenie wykonuj powoli, z pełnym wyczuciem zaangażowanej grupy mięśniowej.
3) Postaraj się inicjować ruch pracą mięśni grzbietu.
4) Podczas wykonywania ruchu skup się na pracy łopatek.
5) Zwróć uwagę na prawidłowe oddychanie.