Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. dwugłowy ramienia,
– m. ramienny.

 

Pozycja wyjściowa

1) W pozycji stojącej wykonaj opad tułowia
2) Pozwól, aby ramię, które będzie wykonywać ćwiczenie, było swobodnie opuszczone do podłogi. Łokieć pozostaw skierowany na zewnątrz, drugie ramię oparte na kolanie.

 

 

Ruch

1) Weź wdech, utrzymując prawidłową pozycję wyjściową i przytrzymując ramię nieruchomo, wykonaj ugięcie w łokciu i unieś przedramię.
2) Utrzymaj maksymalnie napięty biceps przez ułamek sekundy, a w szczytowym momencie ruchu, w którym dłoń jest skierowana do góry na wysokości barku, wykonaj wydech.
3) Następnie powolnym ruchem opuść przedramię. W końcowej fazie ruchu wykonaj płynny wdech.

 

 

Wskazówki

1) Tempo: 1 sekunda w górę, 2 sekundy w dół.
2) Stopy mocno oparte o podłogę. Zadbaj o zachowanie prostych pleców.
3) Nie szarp ciężaru. Pamiętaj o spokojnym odłożeniu ciężaru.
4) Tylko przedramiona są ruchome.
5) Bądź skoncentrowany.