Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

– m. naramienny tylny;

b) pomocnicze:

– m. podgrzebieniowy,

– m. obły mniejszy,

– m. czworoboczny.

 

Pozycja wyjściowa

1) Stojąca na wprost wyciągu.
2) Stopy w lekkim rozkroku, plecy proste.
3) Złap oburącz za grubą linę do ćwiczeń, tak aby kciuki wskazywały kierunek na wprost.
4) Unieś ramiona przed siebie, łokcie są skierowane na zewnątrz.

 

 

Ruch

1) Utrzymując prawidłową pozycję wyjściową, wykonaj wdech, a następnie przyciągnij linę do górnej części klatki piersiowej – pod brodę. Łokcie rozchodzą się na boki, utrzymuj je w górze.

2) Kontynuuj ruch, dopóki łokcie nie cofną się za plecy, a końcówka liny będzie znajdować się przy tułowiu.

3) Powracaj do pozycji wyjściowej, w której ramiona są wyciągnięte do przodu.

 

 

 

Wskazówki

1) Tempo: 1 sekunda w górę, 2 sekundy w dół.

2) Stopy mocno wciśnij w podłogę.

3) Nie kołysz tułowiem.

4) Trzymaj ramiona poziomo, prostopadle do tułowia i równolegle do podłogi w całym ruchu.

5) Bądź skoncentrowany.